بازار بزرگ بوداپست؛ تجربه ای متفاوت از خرید در کنار محلی ها

بازار بزرگ بوداپست؛ تجربه ای متفاوت از خرید در کنار محلی ها

بازار بزرگ بوداپست، زیباترین و بزرگترین بازار این شهر، در سال 1897، با سقف بسیار زیبای کاشیکاری شده و نمای رنگین از آجرکاری های نارنجی، ساخته شد. این بازار نه تنها از لحاظ وسعت و معماری اهمیت دارد، بلکه از جنبه های دیگر نیز جالب توجه است که از همه مهمتر، مرکزیت آن است. به دلیل قرارگیری این بازار در مرکز شهر و نیز حجم داد و ستد هایی که روزانه در آن صورت می گیرد، بازار مرکزی نیز نامیده می شود.

اگر عاشق خوراکی های تازه، خرید کردن، تماشای مردم در رفت و آمد، عکاسی و دیدن مناظر جالب هستید، به شما اطمینان می دهیم که از دیدن بازار بزرگ بوداپست بسیار هیجان زده خواهید شد.

Budapest Great Market Hall

فرقی نمی کند باران ببارد یا خورشید بتابد. بازار بزرگ بوداپست همواره از پر بازدید ترین جاذبه های این شهر است. شما می توانید در این بازار سه طبقه ای، انواع و اقسام محصولات را پیدا کنید: میوه، سبزیجات، مواد لبنی، سالامی های فوق العاده، خیارشور، ماهی تازه، پاپریکای مجارستانی، سوغاتی های مختلف، کیف، لباس، قابلمه و تابه و حتی غذاهای خانگی و اسنک های مجارستانی مثل لانگوس، که می توانید از غذاخوری های طبقه ی بالا تهیه کنید.

Great Market Hall Budapest

 

بهترین زمان برای بازدید از بازار بزرگ بوداپست

ما معمولا با این پرسش مواجه می شویم که چه زمانی برای بازدید از این بازار مناسب است. پاسخ این است که: بستگی دارد.

بازارهای بوداپست برخلاف مراکز خرید و مارکت های مدرن مصرف گرای این شهر، روزهای یکشنبه تعطیل هستند و شما می توانید از دوشنبه تا شنبه برای بازدید از این بازار برنامه ریزی کنید.

اگر از شلوغی و ازدحام فراری هستید، صبح زود به این بازار نروید. خانم های خانه دار و محلی هایی که از بازار خرید می کنند معمولاَ در طول هفته صبح های زود بین ساعت 8 و 9 صبح به اینجا می آیند. اگر نمی خواهید از شلوغی و تکاپوی مردم و بازار عکاسی کنید، پیشنهاد می کنیم در طول هفته، صبح دیر و یا بعد از ظهر زود به این بازار سر بزنید؛ زمانی که محلی های بوداپست سرکار و مشغول کارهای روزانه هستند.

پیشنهاد ما به توریست ها این است که بین ساعات 10 تا 12 صبح، و یا 2 تا 4 بعد از ظهر به این بازار سر بزنند تا بتوانند با خیال راحت بیشترین استفاده و لذت را از بازار بزرگ بوداپست ببرند.

Budapest Great Market Hall Fresh Goods

این بازار اما شنبه ها، مثل همه جای بوداپست، اندکی متفاوت تر و شلوغ تر است. آخر هفته ها بازار بوداپست تبدیل به مکانی فرهنگی می شود که یکی از کشورهای دنیا ( از اندونزی گرفته تا سوئد)، محصولات خود را به نمایش می گذارد، در مورد مقاصد گردشگری کشورش اطلاعات ارائه می دهد، و با اجرای موزیک زنده و خوراکی های کشورش، از مردم پذیرایی می کند.

پس اگر به دنبال فضایی آرام هستید که راحت خرید و گردش کنید، در طول هفته به این بازار سر بزنید، و اگر می خواهید بازاری متفاوت و سرزنده را در کنار محلی ها تجربه کنید، شنبه های بازار بزرگ بوداپست را از دست ندهید.

Great Market Hall Budapest Hungary
1398/05/03
بوادپست - مجارستان - بازار بزرگ بوداپست - Budapest - Hungary - Budapest Great Market Hall - flea market - بازار محلی

سفر به مجارستان را تجربه کنید

تورهای مرتبط: