دنیای جادو و خیال در دیزنی لند پاریس!

دنیای جادو و خیال در دیزنی لند پاریس!

دیزنی لند پاریس بدون شک از جذاب ترین دیدنی های کشور فرانسه است که هر سال میلیون ها بازدید کننده پیر و جوان، کودک و بزرگسال برای دیدن پرنسس ها، کاراکترهای دیزنی، قصرها، بازی ها و کلی جذابیت های دیگر، از سراس دنیا به اینجا سر می زنند. اگر شما هم شیفته دنیای تخیل و فانتزی هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه شوید تا با دیزنی لند جادویی پاریس و وسایل بازی اش آشنا شوید!

Disneyland Paris

پروژه ساخت دیزنی لند

قبل از هر چیز، خوب است کمی راجع به ایده اولیه و ساخت این مجموعه شگفت انگیز بدانیم.

شرکت والت دیزنی در سال 1972 ایده ی ساخت سرزمین دیزنی را ارائه کرد. اجرایی شدن این پروژه و ساخت کامل آن سال ها زمان برد؛ اما در نهایت حاصل کار پروژه ای خارق العاده بود.

مساحت این پارک تقریباَ 19 هزار مترمربع است و تا خود شهر پاریس 32 کیلومتر فاصله دارد.

شاید با شنیدن نام این پارک اینطور به نظر برسد که دیزنی لند فقط یک شهربازی است؛ اما این تصور اشتباه است. این مجموعه وسیع دارای مراکز خرید، مراکز تفریحی، دو شهر بازی، هفت هتل، رستوران، زمین گلف و تعداد زیادی کافه است. چیزی که این نقاط را جذابتر می کند این است که تمامی این مراکز به صورت کارتونی طراحی شده اند و فضایی خیال انگیز در کنار واقعیات را ارائه می دهند.

خیال جادویی در کنار واقعیت وحشی

دیزنی لند پاریس که فعالیت خود را در سال 1992 آغاز کرد، دومین دیزنی لند خارج از ایالات متحده آمریکاست. این مجموعه آنقدر بازدیدکننده دارد که از نظر محبوبیت توریستی، هم رده ی برج ایفل و موزه لوور قرار گرفته است.

فضای سبز این مجموعه با گیاهان طبیعی و بصورت پراکنده و بدون پیروی از الگوی خاص کاشت، به گونه ای طراحی شده که حس فضایی واقعی، زنده و وحشی در طبیعت را القا می کند. آبشار های مصنوعی، کوه های صخره ای، کشتی های مرموز که بین صخره ها در حرکتند، پل های معلق چوبی و ...، همه و همه به هیجان و خیال این پارک می افزایند. قسمت هایی از این پارک با شمشادها و درختچه هایی که به شکلی خاص هرس کاری شده اند، تِم پارک های فرانسه را القا می کنند.

Disneyland Paris Entrance

ورود به دیزنی لند

مجموعه دیزنی لند پاریس شامل دو مجموعه پارک مجزاست: Disneyland Park و Walt Disney Studios Park

که البته قسمت اصلی، همان پارک دیزنی لند است. برای ورود به پارک باید از خیابان اصلی وارد شوید؛ همان جایی که کاراکترهای جذاب کارتونی در ساعات خاصی با موسیقی و آواز رژه می روند و مردم را به همراهی دعوت می کنند. باجه بلیت دم درب ورودی قرار گرفته و می توانید طبق سلیقه و میل خود، نوع بلیت خود را تهیه کنید.

 

بالاخره؛ بازی های دیزنی لند

دیزنی لند پاریس دنیایی از بازی های متنوع و جذاب دارد که ما در اینجا شما را با تعدادی از آنها آشنا می کنیم:

 

Star Wars Hyperspace Mountain

ترن ابَر فضایی کوهی با سرعت هفتاد کیلومتر بر ساعت!

این ترن که با تم فضایی استار وارز (جنگ ستارگان) طراحی شده، دارای سه چرخش 360 درجه است که آن را بسیار جذاب می کند. این ترن بسیار هیجان انگیز است و جزو باحال ترین ترن های دنیاست.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که از چرخش می ترسید، توصیه می کنیم از دستگاه های فاقد چرخش استفاده کنید چون این ترن سه دور کامل در مسیر به دور خود می چرخد.

Hyperspace Mountain Disneyland

 

Phantom Manor

اگر جرئت دارید سوار شوید!

این قطار وحشت که از نظر ترسناک بودن با خانه وحشت کالیفرنیا برابری می کند؛ فضایی است مناسب تمام اعضای خانواده، مادامی که شجاع و پردل باشند!

Phantom Manor Disneyland

گفته شده داستان این خانه وحشت از این قرار است که صاحب این خانه، هنری ریِوِنزوود، دختر زیبایی داشته به نام ملانی، که چهار مرد جوان خاطرخواهش بوده اند؛ اما هر یک قبل از ازدواج، به شیوه ای مرموز ناپدید می شده اند. شایعه ها می گفتند که هنری، آنقدر شیفته ی تنها دخترش بوده که گمان می کرده هیچکدام از این مردان به اندازه کافی برای او خوب نبودند و همین باعث می شد گمان برود که هنری در مفقود شدن مردان دست داشته است.

از آن پس، این دختر دم بخت در خانه منتظر روز عروسی اش نشسته، و احتمالا تا صدها سال دیگر نیز باید بنشیند!

Disneyland Paris Phantom Manor

 

Pirates of the Caribbean

یکی دیگر از بازی های هیجان انگیز این مجموعه، دزدان دریایی کارائیب است. یک سفر ده دقیقه ای در جنگ دزدان دریایی همراه با قتل وغارت! شیفتگان کارائیب بشتابید که تمام قسمت های این بازی با همان تم دزدان دریایی بازسازی شده است.

Disneyland Paris Pirates of the Caribbean
Pirates of the Caribbean Disneyland Paris

 

Big Thunder Mountain

این ترن محبوب، مسافران را از پیچ و خم ریل ها عبور می دهد، از میان غارها و زیر آب می گذارند، از معدن استخراج طلا گذر می کند و اطراف چشم انداز زیبا و شگرف تپه ها می گرداند.

Big Thunder Mountain Disneyland Paris
Disneyland Paris Big Thunder Mountain

 

Ratatouille: The Adventure

راتاتویی، موش سرآشپز را به یاد دارید؟ این بار به اندازه یک موش کوچک شوید و با رِمی و دوستانش یواشکی و به سرعت وارد آشپزخانه ی بزرگ رستوران شوید!

این تجربه ی چهاربُعدی همه ی تصاویر، صداها و بوی غذاهای رستوران گوستو پاریس را به زیبایی و دقت القا می کند.

Disneyland Paris Ratatouille Adventure
Ratatouille Adventure Disneyland Paris

 

قبل از رفتن به دیزنی لند

قبل از اینکه وارد دیزنی لند شوید، بهتر است درباره اش این نکات کوچک را بدانید اول از همه اینکه تهیه خوراکی و غذا در این مجموعه گران است، پس بهتر است مقداری خوراکی همراه خود داشته باشید که آنجا مجبور نباشید زیاد خرج خوردنی کنید. در ضمن رستوران های پارک همیشه خیلی شلوغ می شوند؛ پس اگر می خواهید در رستوران ها غذا میل کنید بهتر است از قبل میز رزرو کنید

 

Cafe Mickey Disneyland Paris
Disneyland Paris Restaurants

یک سرویس رایگان به نامFastPass دارد که از طریق آن می‌ توانید در طول روز از صف‌ های طولانی بدون انتظار کشیدن عبور کنید.

FastPass Disneyland Paris

هر شب ساعت ۸ در اطراف قلعه سیندرلا آتش بازی انجام می‌ شود بنابر این سعی کنید به نحوی برنامه ریزی کنید که آن ساعت در پارک حضور داشته باشید.

 

آخرین نکته قبل از ورود به دیزنی لند 

حتماً قبل از رفتن به دیزنی لند برنامه پارک را چک کنید. باید مطمئن شوید که کدام بازی‌ ها و یا جاذبه‌ های پارک در زمانی که شما قصد رفتن به آنجا را دارید باز هستند. برخی از جاذبه‌ های این پارک در حال بازسازی و تعمیر هستند بنابراین اگر برای جاذبه‌ ای قصد رفتن به این پارک را دارید حتماً سایت دیزنی لند پاریس را چک کنید تا از فعال بودن آن قسمت اطمینان حاصل کنید.

Disneyland Paris FastPass
1398/07/04
فرانسه - پاریس - دیزنی لند - تور اروپا - Paris - France - Disneyland - Disney

سفر به فرانسه را تجربه کنید

تورهای مرتبط: