هامبورگ؛ دروازه ای به دنیا

هامبورگ؛ دروازه ای به دنیا

هامبورگ، شهر آجرهای قرمز و معماری پیشرفته. شهر فضاهای سبز و آب راه ها، کشتی های و کروز های مسافربری. هامبورگ که از دوران قرون وسطی تا به امروز از مهم ترین بندرهای تجاری بوده است، خانه ی جذاب ترین اماکن دیدنی، بهترین سالن های کنسرت و خوشمزه ترین غذاهای دریایی است.

هامبورگ " دروازه ای به دنیا" نام گرفته است و دومین شهر بزرگ آلمان با جمعیت 1.8 میلیون نفری است و با این وجود پر ازدحام و فراخ به نظر نمی رسد. شاید به خاطر مسیرهای آبی آرامش بخش، پارک ها و درختان سبز و مردمان مهربانش است که آرام به نظر می رسد. یا شاید به این خاطر است که هامبورگ "راحت" است. امکانات حمل و نقل در دسترس است و خیابان هایش امنیت دارند.

مثل چرخش مسیرهای آبی اش، ما هم می توانیم در هامبورگ بچرخیم و بگردیم. گم شویم و احساس گمشدگی نکنیم. با پارسوآ همراه باشید تا با یکی از باحال ترین شهرهای دنیا آشنا شوید.

Hamburg Port

 

موج بندر

برچسب تاریخی هامبورگ، " دروازه ای به دنیا" ، ممکن است ادعای جسورانه ای باشد؛ اما دومین شهر بزرگ آلمان هیچموقع کمرو و گوشه گیر نبوده است. این شهر بدلیل بندری بودنش، از قرون وسطی تبدیل به یکی از مراکز مهم تجارت بین المللی شد و تا به امروز ادامه پیدا کرد. هامبورگ از ثروتمندترین شهرهای آلمان است که روحیه ی دریایی اش تمام شهر را برمی انگیزد. طنین صدای بندر و تاریخش همه جا حس می شود: از نوای مرغان دریایی گرفته تا غذاخوری های لب آب و معماری با نماهای زیبا رو به آب. همه و همه حس دریا و بندر را به خوبی در فضای شهر می افکنند.

Hamburg Port Eateries sea-food
Hamburg Port Sea Food

شهر موسیقی

هامبورگ از پویاترین شهرهای اروپا در پیشه و هنر خلاق است و در واقع قطب موسیقایی آلمان در دهه های گذشته بوده است. این شهر هنرمندان و متخصصان موسیقی را به سمت خود جذب می کند و میزبان زنجیره ی کامل این صنف از استودیوها گرفته تا موزیسین ها، آهنگساز ها و نوازنده ها، گروه های موزیک، کنسرت ها و ارکسترهاست.

Hamburg Musical City

 

شهرت موزیکال هامبورگ به قرن هفدهم بازمی گردد. میراث گران قدر موسیقی باروک و کلیسایی تلمان و باخ، شاهکارهای برامز و فلیکس مندلسون، سازهایی مثل ارگ کلیسا و ... و اپراهایی که پیشگامان امروزی آن هستند، شروعی بر موقعیت موسیقایی هامبورگ شد.

اما شهرت موزیکال هامبورگ تنها به موسیقی کلاسیک خلاصه نمی شود. موسیقی که در زمینه این شهر حس می شود مدرن و تا حدودی خشن، و پرانرژی است. فستیوال ها و کنسرت های زیادی در این شهر برپا می شود و صحنه ی موزیک همواره پابرجا بوده و هست. مهم ترین سالن کنسرت هامبورگ، Elbphillharmonie است که در مقالات آینده با این شاهکار معماری آشنا خواهید شد.

Elbphilharmonie Hamburg music

 

شمایل معماری

سالن کنسرت Elbphilharmonie ساختمانی خارق العاده است که با نمای شیشه و آجرش افق را دربرمی گیرد و صدای هامبورگ است.

 این ساختار برجسته ی شهر، جایگاه هنر معماری و آگاهی عموم نسبت به آن را بالا برده و از معروف ترین و جذاب ترین گنجینه های معماری این شهر است.

ساختمان های اداری موج دار که گویی در حال رقصند و ساختمان هایی که از دور به اقیانوس پیما می مانند، خیابان های این شهر را بهم پیوند می دهند. 

بطور کلی در سفر به هامبورگ پیشنهاد می کنیم که در شهر قدم بزنید، ساختمان ها و بناهای معماری را ببینید و از تلفیق بافت مدرن شهری و تاریخی شگفت زده شوید!

Hamburg Buildings Architecture

چیزهای خوب زندگی

مردم خوب هامبورگ می دانند چطور خوب زندگی کنند. برای شروع: هامبورگی ها در گستره تنوع غذایی خبره هستند. در خیابان ها بگردید، لب آب بروید و گزینه های غذاییتان را باز بگذارید. گنجینه های آشپزی این شهر شما را شگفت زده خواهد کرد.

Hamburg Port Eateries

هامبورگی ها علاوه بر غذاهای خوب، به تفریح و سرگرمی علاقه مندند و به آن اهمیت می دهند. هامبورگ مملو از رستوران ها و کافه هایی است که در طول شب باز هستند و با موزیک، شهر را زنده و پرانرژی نگه می دارند.

Hamburg Nightlife

غیر ممکن است که به هامبورگ سفر کنید و زمان خوبی آنجا سپری نکنید.

Hamburg Merry-go-Round Fun
1398/03/26
Germany - Hamburg - hamburg port - elbphillharmonie - europe - gateway to world - هامبورگ - آلمان - اروپا - گردشگری

سفر به آلمان را تجربه کنید

تورهای مرتبط: