کشور بلژیک و حقایقی جالب که بهتر است در مورد آن ها بدانیم!

کشور بلژیک و حقایقی جالب که بهتر است در مورد آن ها بدانیم!

کشور بلژیک، کشوری زیبا و سرسبز در غرب اروپا با جمعیتی حدود 11 میلیون نفر است. آب و هوای این کشور اغلب کوهستانی است. بیش از نیمی از مردم کشور بلژیک به زبان هلندی صحبت می کنند. این که چرا بلژیک یک جاذبه ی مهم گردشگری تلقی می شود دلایل زیادی دارد.

آب و هوای استثنایی و معتدل این کشور، فرهنگ غنی، طبیعت بکر، مناظر خیره کننده، پاکیزگی شهرها و رفتار متمدنانه مردم این کشور، همه و همه باعث جذب توریست های زیادی به این منطقه شده است.

بد نیست مطالب جالب دیگری را نیز در مورد کشور بلژیک بدانیم:

بلژیک، زادگاه آدری هپبرون!

«آدری هپبرون» ستاره ی زیبا و دوست داشتنی هالیوود، متولد کشور بلژیک است. او که به لبخندهای دوست داشتنی و شخصیت جذابش معروف بود، به 6 زبان زنده دنیا تسلط داشت.

بلژیک، زادگاه آدری هپبرون!

کشور بلژیک، مدت ها بدون دولت!

در اثر اختلافات ایالات Flemish  و Walloon در سال های 2010 تا 2011، این کشور حدود 589 روز بدون دولت رسمی بود. در واقع با توجه به نقش مهم شهر بروکسل در اروپا، بی دولت ماندن این شهر بیش از یک سال، اتفاقی عجیب و نادر بوده است.

کشور شکلات!

هر ساله بیش از 220,000 تن شکلات در بلژیک تولید می شود.  از بهترین برندهای شکلات در بلژیک می توان به برندهای Belvas، Bruyerre، Corne Port Royal، Cote d’Or، و Jean Galler اشاره کرد. تنوع شکلات های تولید شده در بلژیک بسیار بالا است به طوری قطعا انتخاب را برای خریدار سخت خواهد کرد. شاید جالب باشد که بدانید فرودگاه   Zaventemجایی است که بیشترین میزان شکلات در دنیا در آنجا فروخته می شود.

کشور شکلات!

کشور بلژیک و شبکه ی جهانی وب!

بله! این واقعیت که شما در حال حاضر قادر به خواندن این مطلب در گوشی موبایل و یا کامپیوترتان هستید را مدیون Robert Cailliau، دستیار و همکار بلژیکی Tim Berners-Lee  مخترع شبکه جهانی وب می باشید.

بلژیک و نیمی از کودکی مردم سراسر جهان!

قطعا شما هم در دوران کودکی و نوجوانی با کمیک ها و کتاب داستان های مصور بسیار سرگرم شده اید. بد نیست بدانید خالق آثاری همچون «اسمورف ها» و «ماجراهای تن تن»، بلژیکی بوده اند.

اسمفورف ها در بلژیک خلق شد!
ماجراهای تن تن در بلژیک خلق شد!
1398/12/06
آدری هپبرون - شکلات - ماجراهای تن تن - اسمورف ها

سفر به بلژیک را تجربه کنید

تورهای مرتبط: