«یادبود اکتشاف» شهر لیسبون، به پاس گرامیداشت هِنریِ مکتشف و ماجراجویی‌های دریایی!

«یادبود اکتشاف» شهر لیسبون، به پاس گرامیداشت هِنریِ مکتشف و ماجراجویی‌های دریایی!

“یادبود اکتشاف”، یک سنگ نمای سفید عظیم و خیره کننده در کنار رود تاگوس در شهر لیسبون یادگاری از هنری مکتشف واقع در کشور پرتغال است.

سواحل پرتغال

سواحل پرتغال

شهر لیسبون سواحل متعدد، گوناگون و چشم‌نوازی دارد. سواحلی که همیشه برای گردشگران مکان‌هایی مفرح و دلچسب برای گذراندن تعطیلات و زمان فراغت بوده‌اند. سواحل شهر لیسبون از لحاظ ارتفاع، پوشش گیاهی و سنگی، و چشم انداز کلی با یکدیگر متفاوت‌ هستند.

رود تاگوس که یکی از مهم‌ترین رودهای اروپا به شمار می‌رود نیز از شهر لیسبون می‌گذرد. در خط  ساحلی این رود در قسمت شمالی، یادبود اکتشاف شهر لیسبون واقع شده است. شمایل یک کشتی با بادبان‌هایی برافراشته را دارد و اگر از زاویه دیگری به آن بنگریم، یک صلیب را  خواهیم دید.

نمایی متفاوت از سنگ بنا

نمایی متفاوت از سنگ بنا

این سنگ بنای سفید و نمادین در سال 1939 توسط معمار پرتغالی “خوزه آنجلو تلمو” به پاس گرامیداشت “اینفنت دام هنریک” مشهور به “هنری مکتشف”، دریانورد مشهور پرتغالی، ساخته شده است دارد و ارتفاعش حدود 50 متر می‌باشد. اینفنت دام هنریک خدمات ارزنده‌ای را در قرن 15 میلادی با سفرهای دریایی‌اش برای کشور پرتغال به ارمغان آورده است.
در زمان های دور، “اینفنت دام هنریک”، به همراه دریانوردان مشتاق اکتشاف و ماجراجویی سوار بر کشتی‌های عظیم با بادبان‌های برفراشته می‌شدند تا از سد امواج خروشان بگذرند و در سرزمینی جدید قدم به ساحل بگذارند و دنیایی متفاوت با دستاوردهایی نو را با خود به خانه برگردانند.

مجسمه کاوشگران پرتغالی

مجسمه کاوشگران پرتغالی

در هر دو طرف این سنگ بنا، مجسمه های سنگی متعلق به قهرمان‌های قدیمی و دریایی پرتغال را می‌توان نظاره‌گر بود. در نوک عرشه مجسمه‌ی هنری دریانورد را می‌بینیم که مشخصا فرماندهی کشتی را عهده دار است.

هنری مکتشف در نوک عرشه

هنری مکتشف در نوک عرشه

در داخل این سنگ بنا موزه‌ای کوچک وجود دارد که بازدید از آن برای گردشگران خالی از لطف نیست.  در اطراف محوطه “یادبود اکتشاف”، بر روی سطح زمین، می‌توان نقشه‌های دریایی و  قطب‌نما و جهت‌نماهای سنتی که توسط مکتشفان پرتغالی استفاده می‌شده است را مشاهده کرد.

گردشگران می‌توانند از آسانسور داخل بنا استفاده کرده و از بام این سنگ بنا، چشم انداز زیبای شهر پرتغال را مشاهده کنند. این بنای سنگی سفید با عظمت از جذاب‌ترین مکان های این شهر برای بازدید گردشگران است و فرصت لذت بردن بصری و آگاهی یافتن تاریخی با بازدید از این بنا را نباید از دست داد.

1398/11/13
اروپا - پرتغال - لیسبون - تور اروپا - گردشگری - تاریخ - هنر - ساحل - سواحل - دریا - اقیانوس - مجسمه - بنای سنگی - کشتی - سفر - مسافرت - اکتشاف

سفر به پرتغال را تجربه کنید

تورهای مرتبط: