ماجراجویی در پراتر وین!

ماجراجویی در پراتر وین!

ماجراجویی، تفریح، تاریخ، فرهنگ و افسون وین، همه در پراتر وین!

کمتر پیش می آید کسی به وین سفر کرده باشد و یک روز را در پراتر سپری نکرده باشد.

چرخ و فلک عظیم پراتر (وورستل پرارتر) که در سال 1897 ساخته شد، در پارک عمومی پراتر قرار گرفته و قدیمی ترین شهر‌بازی دنیا نامیده شده است.

این چرخ و فلک به اندازه ای محبوبیت پیدا کرده که اکنون به عنوان یکی از سمبل های وین شناخته شده است و از بالای آن چشم انداز بی نظیری از شهر دیده می شود.

به جز چرخ و فلک پراتر که مهم ترین عامل بازدید از این پارک است، سرگرمی های دیگری نیز در این پارک پیدا می شود که در اینجا به تعدادی از آن‌ها اشاره می کنیم.


 

درباره پارک پراتر

پراتر که یک پارک عمومی بزرگ در وین است، در ناحیه 2 وین (لئوپولد‌اشتات) واقع شده است.

اولین اشاره ای که در تاریخ به پراتر شده، مربوط به سال 1162 در زمان حکومت فردریش اول است.

این پارک در گذشته متعلق به طبقه اشراف و محوطه‌ی شکار سلطنتی بوده است؛ اما در سال 1766، امپراتور ژوزف دوم این فضا را به عموم مردم اهدا کرد و از آن پس پراتر برای همه قابل استفاده شد و رفته رفته امکاناتی نظیر سینما، کافه، چرخ و فلک و ... به این فضا اضافه شد.

پراتر وین (که وینی ها به آن "وورستل پراتر" نیز می گویند)، هفت روز هفته در تمامی ساعات شبانه روز باز است؛ اما بهترین زمان بازدید آن از اواسط ماه مارچ تا آخر اکتبر است، زمانی که بهترین آب و هوای وین و زیباترین چشم اندازهای آن از بالای چرخ و فلک دیده می شود.

ورودیه این پارک برای عموم رایگان است، اما برای استفاده از خود دستگاه ها باید هزینه آن را جداگانه پرداخت کنید.

Prater Vienna

 

جذاب ترین های پراتر

چرخ و فلک وینی

این چرخ و فلک عظیم که پیشتر به آن اشاره کردیم، در سال 1897 احداث شد و از آن پس از مهم ترین دیدنی های وین شد. چرخ و فلک پراتر آنقدر بزرگ است که از فاصله بسیار دور نیز دیده می شود؛ بنابراین ممکن نیست به وین بروید و چرخ و فلک پراتر را پیدا نکنید!

پیشنهاد می کنیم که در بازدید از پارک پراتر حتماً سوار این چرخ و فلک شوید. منظره ای که از آن بالا خواهید دید، برای همیشه در خاطرتان خواهد ماند.

Wiener Riesenrad

قطار لی‌لی‌پوت

قطار لی‌لی‌پوت بدون شک یکی از جذاب ترین های پراتر است! یک دور گردش با این قطار بیش از چهار کیلومتر یعنی حدود بیست دقیقه زمان می برد. قطار لی‌لی‌پوت بیش از 75 سال است که ساخته شده و احتمالاً خنده دار‌ترین قطار وین است.

یک قطار لی‌لی‌پوت دیگر نیز در وین وجود دارد که در پارک دونا قرار گرفته است.

Liliputbahn Wien

قطار گروتِن وینی (گروتِن‌بان)

گروتن‌بان یک ماجراجویی جالب برای کودکان و بزرگسالان است. هم‌قطار با اسمرف ها از میان تونل های تاریک و نورهای رنگی عبور کنید و وارد دنیای افسانه ها شوید!

سوار بر واگن های فانتزی، از میان غارها عبور کنید؛ با شنل قرمزی سلام کنید، برای مکس و موریتس دست تکان دهید، از کنار ده‌ها کاراکتر افسانه‌ای دیگر عبور کنید و در انتهای مسیر با چشمانی آکنده از تخیل از تونل خارج شوید.

در پایان مسیر نیز می‌توانید عروسک هایی را که دوست دارید در اندازه های مختلف از فروشگاه گروتن خریداری کنید.

Grottenbahn Wien
Little Red Riding Hood Vienna

برج پراتر (پراتر‌تورم)

برج پراتر تازه ترین قسمت اضافه شده به پارک پراتر است که در سال 2010 ساخته شد. بالای این برج تاب هایی آویزان است که آن را بسیار هیجان انگیز می کند. پراتر تورم 117 متر ارتفاع دارد و تاب های آن از مرتفع ترین ها در دنیاست.

اگر به قدر کافی جرئت به خرج دهید و سوار بر تاب از این برج بالا بروید، تجربه ای فراموش نشدنی از چشم انداز وینی بدست خواهید آورد و این خاطره‌ی جذاب را برای دوستانتان تعریف خواهید کرد!

Praterturm Wien

 

Prater Tower Vienna

خانه‌ی سوئیسی

طبق آمار و اسناد، خانه‌ی سوئیسی قبل از سال 1766 وجود داشته و در ترجمه‌ی آلمانی " به سوی کلبه‌ی سوئیسی" نامیده می شده است. در حال حاضر خانه‌ی سوئیسی، معروف ترین رستوران پراتر است و در تمام شهر وین شهرت زیادی دارد. این رستوران بسیار زیبا، غذاها و نوشیدنی های متنوعی سرو می کند که در کل وین بسیار پر‌طرفدارند.

این رستوران اما همیشه باز نیست. قبل از اینکه به پراتر بروید پیشنهاد می کنیم روزهای کاری این رستوران را چک کنید.

Schweizerhaus Wien

رولر کوُستر وین (ترن هوایی وینی)

هیجان هنوز ادامه دارد! ترن هوایی برای همه سنین!

در ساختار چوبی و خاص این ترن تمامی جوانب امنیتی رعایت شده و اطمینان از کیفیت ریل ها از هرجهت تضمین شده است. پس با خیال راحت سوار شوید، کمربندهای ایمنی‌تان را ببندید، فریاد بکشید و لذت ببرید!

wooden viennese roller-coaster
Wiener Roller-Coaster
1398/07/06
وین - اتریش - پارک پراتر - چرخ و فلک پراتر - تور اروپا - Vienna - Prater vienna - Wurstelprater - riesenrad - austria

سفر به اتریش را تجربه کنید

تورهای مرتبط: