آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

تهیه شده توسط: نیما شفیعی 

 

 

هنگامی که اسقف اعظم دزموند توتو آفریقای جنوبی را "ملت رنگین کمان" نامید، سخنان او ماهیت چیزی را که این کشور را خارق العاده می کند توصیف کرد. 

آفریقای جنوبی کشوری در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا قرار دارد که از جنوب شرقی با اقیانوس هند و از جنوب غربی با اقیانوس اطلس هم مرز است. این کشور با جمعیتی برابر ۵۹٫۶ میلیون تن ششمین کشور پر جمعیت قاره آفریقاست. 

آفریقای جنوبی از شمال غربی با نامبیا، از شمال با بوتسوانا و زیمبابوه و از شمال شرق و شرق با موزامبیک همسایه است. این کشور دارای دو جزیره کوچک زیر قطبی به نام های پرنس ادوارد و ماریون است که در اقیانوس هند و در حدود 1900 کیلومتری جنوب شرقی کیپ تاون واقع شده اند.

لسوتو، یک کشور مستقل و یک منطقه محصور در قسمت شرقی این جمهوری است که به طور کامل توسط قلمرو آفریقای جنوبی احاطه شده است.

فلات بزرگ ترین بخش کشور را پوشش می دهد وآن را از نواحی اطراف با ارتفاعات پایین تر توسط دیواره بزرگ جدا می کند

این فلات تقریباً به طور کامل از سنگ های بسیار قدیمی "سیستم کارو" (گسترده ترین واحد چینه شناسی) تشکیل شده است که از دوران کربنیفر پسین (حدود 320 تا 300 میلیون سال پیش) تا دوره تریاس پسین (حدود 230 تا 200 میلیون سال پیش) تشکیل شده است.

این فلات که عموماً در شرق مرتفع تر است از ارتفاعاتی بیش از 2400 متر در منطقه بازالتی لسوتو تا حدود 600 متر در صحرای کالاهاری در غرب کاهش می‌یابد.

بخش مرکزی فلات شامل هایوِلد(Highveld)است که ارتفاع آن 1200 تا 1800 متراست .

دیواره بزرگ فلات که با نام‌های محلی مختلفی مانند "یوکلامبا" (uKhahlamba) و  "ناتال دراکنزبرگ" شناخته می‌شود، طولانی‌ترین دره در آفریقای جنوبی را تشکیل می‌دهد و مناظری بسیار زیبا را ارائه می‌کند.این دره بخشی از پارک یوکلامبا -دراکنزبرگ است که در سال 2000 به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد و از شمال شرق دور به سمت جنوب امتداد پیدا می کند، جایی که ساکنین منطقه آن را با نام"کوه های اژدها" می شناسند. در اینجا قله نجسوتی با ۳٬۴۰۸ متر ارتفاع بلندترین نقطهٔ افریقای جنوبی است که در استان کوازولو-ناتال قرار دارد. 

آب و هوای آفریقای جنوبی

تقریباً کل کشور در منطقه معتدل قرار دارد و گرما و سرمای شدید نادر است

موقعیت آن در کنار یک کمربند پرفشار نیمه گرمسیری از هوای کم فشار باعث ایجاد شرایط جوی پایدار در بیشتر سطح آن می شود و آب و هوا به طور کلی خشک است . 

از آنجایی که بیشتر کشور در ارتفاعات نسبتاً زیاد قرار دارد، حتی مناطق استوایی و نزدیک به گرمسیری شمالی بسیار خنک تر از حالت عادی هستند.

ارتفاع زیاد و فقدان تأثیر تعدیل کننده دریا باعث ایجاد تغییرات شدید دمای روزانه در بیشتر مناطق داخلی می شود.

در طول زمستان (ژوئن تا آگوست)، هوای سرد قطبی در نواحی ساحلی جنوب غربی، جنوبی و جنوب شرقی حرکت می‌کند و گاهی اوقات از جنوب غربی به جنوب کشور می‌رسد. این توده های قطبی با جبهه های سرد و همچنین باران و برف همراه هستنددر تابستان (دسامبر تا فوریه)، سیستم پرفشار اقیانوس اطلس به طور نیمه دائمی در بخش‌های جنوبی و غربی کشور مستقر می‌شود.آفریقای جنوبی عموماً نیمه خشک است. بارش آن بسیار متغیر است و کشاورزان اغلب با کمبود آب مواجه هستند.بیش از یک پنجم کشور خشک است و سالانه کمتر از 8 اینچ (200 میلی متر) بارندگی دارد، در حالی که تقریبا نیمی از آن نیمه خشک است و سالانه بین 8 تا 24 اینچ (200 تا 600 میلی متر) بارندگی دارد.

تنها حدود 6 درصد از کشور به طور متوسط ​​بیش از 40 اینچ (1000 میلی متر) در سال است

میزان بارندگی به تدریج از شرق به غرب کاهش می یابد. در حالی که سواحل کوازولو-ناتال سالانه بیش از 40 اینچ (1000 میلی متر) و کیمبرلی تقریباً 16 اینچ (400 میلی متر) دریافت می کند، خلیج الکساندر در ساحل غربی کمتر از 2 اینچ (50 میلی متر) دریافت می کند.دما معمولاً از شرق به غرب کاهش می‌یابد: دوربان در شرق آفریقا میانگین سالانه دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد دارد، در حالی که پورت نولوث - در عرض جغرافیایی مشابه اما در ساحل غربی ۱۴ درجه سانتی‌گراد ثبت می‌کند.

 

زندگی گیاهی و حیوانی 

پوشش گیاهی طبیعی از ساوانا (چمنزار پارک مانند با درختان) ، مراتع با درختان کمتر تا بوته‌های  پراکنده در کارو و مناطق خشک‌تر غربی متفاوت است. و حتی شامل بیابانی در حاشیه کالاهاری در شمال نیز می شود. 

کیپ غربی دارای پوشش گیاهی ویژه ای از علف‌ها، درختچه‌ها و درختان است که می‌توانند تابستان‌های طولانی و خشک را تحمل کنند و محل رویش بیش از 20000 گونه گیاه گلدار آفریقای جنوبی است.

سواحل شرقی زندگی گیاهی گرمسیری تری دارد. بخش‌هایی از استان‌های کیپ غربی و کیپ شرقی در مجموع منطقه گل کیپ را تشکیل می‌دهند که به دلیل تنوع غنی زندگی گیاهی شناخته شده است و در سال 2004 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

سکونت انسان، گله داری، و شیوه های کشت به طور قابل توجهی پوشش گیاهی طبیعی را برای حداقل دو هزار سال تغییر داده است. ساکنان سفید (اروپایی) با معرفی گونه های گیاهی عجیب و غریب این فرآیندها را تسریع کرده اند.

رشد شهری، گسترش سریع جمعیت، و گسترش کشاورزی بازار، به ویژه از اواخر قرن نوزدهم، نیز به این تغییر کمک کرده است.آفریقای جنوبی دارای حیات وحش پستانداران غنی و متنوعی است، با بیش از 200 گونه، از جمله حیوانات بزرگ مانند شیر، پلنگ، فیل، کرگدن، اسب آبی، بابون، گورخر و بسیاری از شاخ درازان.

موجودات کوچکتر عبارتند از خدنگ (مانگوس)، شغال و گربه های مختلف مانند کاراکال. اما در طول گسترش سکونتگاه‌های سفید در قرن 18 و 19 تعداد حیوانات به شدت کاهش یافت، و امروزه پستانداران بزرگ عمدتاً در ذخایر حیات وحش کشور قرار دارند. 

آفریقای جنوبی دارای بیش از 800 گونه پرنده مانند کرکس ریشدار، کچل و عقاب سیاه است. بسیاری از گونه های خزندگان، از جمله بیش از 100 نوع مار (که یک چهارم آنها سمی هستند). و جمعیت فوق العاده متنوع حشرات

این کشور دارای بیش از دوازده پارک ملی است. بزرگ‌ترین پارک ملی کروگر در استان‌های لیمپوپو و مپومالانگا است که به‌خاطر جمعیت کرگدن‌ها، فیل‌ها و گاومیش‌ها و همچنین انواع حیات‌وحش دیگر مشهور است.

پارک ملی گورخر کوهی در استان کیپ شرقی به گورخر کوهی در خطر انقراض پناه می دهد. 

پارک ملی فیل آدو، همچنین در کیپ شرقی، از جمعیت بیشتری از فیل ها محافظت می کند. و پارک ملی بونتبوک در کیپ غربی حاوی بنت باک در حال انقراض (نوعی بز کوهی) است.

پارک تالاب بزرگ سنت لوسیا در کوازولو ناتال، که در سال 1999 به عنوان میراث جهانی ثبت شد، محیطی حفاظت شده برای تمساح نیل، جمعیت بزرگ اسب آبی و بسیاری از گونه های پرندگان، علاوه بر حیوانات دیگر فراهم می کند.

شکار قانونی فیل، کرگدن سفید، شیر، پلنگ، گاومیش و بسیاری از انواع آنتلوپ در ماه های خاصی از سال در کشور مجاز است.

گریزبوک ها، کلیپ اسپرینگرها، و هارتبیست های قرمز (همه انواع آنتلوپ)، زرافه ها، کرگدن های سیاه، پانگولین ها (مورچه خواران) و مورچه ها حیواناتی هستند که به طور ویژه محافظت می شوند و نمی توان آنها را شکار کرد.

تلاش‌های حفاظتی در آفریقای جنوبی با ایجاد پارک‌های فرامرزی و مناطق حفاظت‌شده، که ذخایر طبیعی و پارک‌های کشورهای همسایه را برای ایجاد مناطق حفاظت‌شده بزرگ و بین‌المللی که از تنوع زیستی محافظت می‌کند و امکان حرکت گسترده‌تری را برای جمعیت‌های حیوانات مهاجر به هم مرتبط می‌سازد، کمک کرده است.

یکی از این پارک‌ها، پارک بزرگ لیمپوپو فرا مرزی است که پارک ملی کروگر را به پارک ملی لیمپوپو موزامبیک و پارک ملی گونارژو زیمبابوه متصل می‌کند.


یکی دیگر از این پارک‌ها، پارک بین‌المللی کگالاگادی است که پارک ملی کالاهاری جمسبوک آفریقای جنوبی را به پارک ملی جمسبوک بوتسوانا متصل می‌کند.

مردم 

طبقه بندی «نژادی» و قومی تعیین شده ، که در قانون ثبت جمعیت از سال 1950 تا 1991 اجرایی شد، در تعیین وضعیت همه آفریقای جنوبی تحت آپارتاید بسیار مهم بود.

این قانون آفریقای جنوبی را در بدو تولد به چهار دسته «نژاد» تقسیم می‌کرد - سیاه‌پوستان، سفیدپوست، رنگین‌پوست (نژاد مختلط) و آسیایی .

مردمان اصلی "خوئهو" و " سان" آفریقای جنوبی امروزه به ندرت به عنوان گروه های متمایز در داخل کشور وجود دارند.
بسیاری از آنها با سایر مردم آفریقایی که قبل از تسخیر اروپا وارد شده بودند، ازدواج کردند و برخی دیگر با بردگان مالاگاسی و آسیای جنوب شرقی تحت حکومت سفیدپوستان ازدواج کردند تا اکثریت جمعیت رنگین پوست را تشکیل دهند. 

آفریقایی‌های بانتو زبان تقریباً 1800 سال پیش از شمال وارد این منطقه شدند و فرزندان آنها امروز بیش از سه چهارم جمعیت آفریقای جنوبی را تشکیل می‌دهند. جمعیتی که قبلاً به‌عنوان رنگین‌پوست طبقه‌بندی می‌شدند از نسل خوئیسان (خوئهو و سان)، بردگانی که هلندی‌ها از ماداگاسکار و کشورهایی که اکنون مالزی و اندونزی هستند، وارد کردند. هنوز می توان چندین گروه فرعی متمایز را شناسایی کرد، مانند مالایی ها، که عمدتاً از بردگان مسلمان اندونزیایی سرچشمه می گیرند، و گریکواس ها، که منشأ خود را در یک جامعه تاریخی خاص خوئهو می گیرند. در حالی که برخی از مالایی‌ها و گریکواس‌ها همچنان خود را رنگین‌پوست معرفی می‌کنند، برخی دیگر که توسط دولت آپارتاید طبقه‌بندی شده‌اند، این برچسب را به طور کامل رد کرده‌اند. از بسیاری جهات نمی توان آنها را از نظر فرهنگی یا فیزیکی از جمعیت سفیدپوست متمایز کرد. آنهایی که قبلاً به عنوان رنگین پوست طبقه بندی می شدند در نیمه غربی کشور متمرکز هستند، به ویژه در استان های کیپ غربی و شمالی و غربی ترین بخش های استان کیپ شرقی، جایی که اکثریت را در اکثر مناطق تشکیل می دهند.

آفریقای جنوبی هندی تبار که تحت آپارتاید به عنوان آسیایی طبقه بندی شده بودند، یک اقلیت را تشکیل می دهند. آنها ابتدا به عنوان کارگرانی که توسط بریتانیا به مستعمره ناتال سابق وارد شده بودند به آفریقای جنوبی رفتند و در اواخر قرن نوزدهم توسط گروه کوچکتری از بازرگانان مهاجر دنبال شدند.

اکثر آنها در حال حاضر در کوازولو-ناتال و تا حدی در استان های گوتنگ، لیمپوپو و مپومالانگا زندگی می کنند. تقریباً تمام هندی‌های آفریقای جنوبی شهرنشین هستندجوامع کوچکی از سایر اقوام آسیایی، از جمله چینی ها، در برخی از شهرها زندگی می کنند.اکثر سفیدپوستان آفریقای جنوبی از نوادگان مهاجران اروپایی - عمدتاً از بریتانیای کبیر، آلمان و هلند - هستند که در اواسط قرن هفدهم شروع به مهاجرت به آفریقای جنوبی کردند.

زبان های رایج در آفریقای جنوبی

جمعیت سیاه پوست آفریقایی ناهمگن است و عمدتاً به چهار دسته زبانی تقسیم می شود

بزرگ‌ترین آنها نگونی‌ها هستند، از جمله مردمان مختلفی که به سواتی صحبت می‌کنند (عمدتاً مردم سوازی) و همچنین کسانی که به زبان‌هایی صحبت می‌کنند که نام خود را از مردمی که عمدتاً توسط آنها صحبت می‌شود - ندبله، خوسا و زولو.

آنها بیش از نیمی از جمعیت سیاه پوست کشور را تشکیل می دهند و اکثریت را در بسیاری از مناطق شرقی و ساحلی و همچنین در استان صنعتی گوتنگ تشکیل می دهند.

دومین زبان رایج سوتو-تسوانا است. آنها نیز شامل اقوام مختلفی می شوند که نام زبان آنها برگرفته از نام مردمانی است که عمدتاً به آنها صحبت می کنند - سوتو، پدی و تسوانا.دو گروه اصلی زبانی دیگر، سونگا (یا شانگان) (عمدتاً مردم سونگا) هستند که در استان‌های لیمپوپو و مپومالانگا متمرکز هستند و وندا زبانان (عمدتاً مردم وندا) که بیشتر در استان لیمپوپو قرار دارند.
سفیدپوستان آفریقای جنوبی دو گروه زبانی اصلی را تشکیل می دهندبیش از نیمی از آنها آفریکانس زبان هستند که عمدتاً از نوادگان مهاجران هلندی، فرانسوی و آلمانی هستند. بقیه عمدتاً متشکل از انگلیسی زبانان هستند که عمدتاً از استعمارگران بریتانیایی هستند، اگرچه اقلیت قابل توجهی از پرتغالی ها و گروه های کوچک تری از ایتالیایی ها و دیگران وجود دارند.اکثر جمعیتی که قبلاً به عنوان رنگین‌پوست طبقه‌بندی می‌شدند به زبان آفریکانسی یا تا حدی انگلیسی صحبت می‌کنند. 

یازده زبان (آفریقایی، انگلیسی، ندبله، پدی، سوتو، سواتی، سونگا، تسوانا، وندا، خوسا، و زولو) طبق قانون اساسی 1996 دارای وضعیت رسمی هستند و 11 زبان دیگر (عربی، آلمانی، یونانی، گجراتی، عبری، هندی، پرتغالی، سانسکریت، تامیل، تلهگو و اردو) باید ترویج و توسعه شوند.

همه زبان ها به درجات مختلف در مناطق مختلف صحبت می شوند. در برخی از مناطق روستایی، اکثر ساکنان نه آفریقایی و نه انگلیسی صحبت می کنند، اما این دو زبان امکان برقراری ارتباط را در بیشتر نقاط کشور فراهم می کند.

به نظر می‌رسد انگلیسی به میزان فزاینده‌ای در حوزه‌های رسمی، آموزشی و رسمی کسب‌وکار غالب است، که نشان‌دهنده دور شدن از زبان آفریکانسی به‌عنوان زبان غالب دولت است.

مذهب

اکثر مردم آفریقای جنوبی مسیحی هستند.

اقلیت قابل توجهی وجود دارد که به باورهای سنتی پایبند هستند. ادیان دیگری همچون هندوئیسم که عموما در میان هندی ها رایج  است. اسلام، در میان بسیاری از هندی ها و مالایی ها؛ و یهودیت، در میان اقلیتی از جمعیت سفیدپوست مشاهده می شود. 

 

مکان های دیدنی در آفریقای جنوبی است.

 


1. Cape Town

کیپ تاون، مشرف به کوه تیبل با بالای تخت، با تله کابین، مسیرهای پیاده روی و شناور، یکی از زیباترین شهرهای جهان است. روزهای خود را در اینجا با بازدید از سواحل و شهرک های شراب کیپ واینلند، سرگردانی در اسکله V&A، گرفتن کشتی به جزیره روبن و مهمتر از همه، ملاقات با مردم محلی کیپ پر کنید. علاوه بر جذابیت‌های طبیعی قابل‌توجهی که دارد، این شهر از نوسازی شهری مستمر بهره می‌برد، با رستوران‌های در سطح جهانی، بازارهای مواد غذایی مدرن و پاساژهای خوش طراحی که در محله‌های زمانی صنعتی مانند وودستاک و منطقه سیلوی واترفرانت افتتاح می‌شوند. موزه هنرهای معاصر آفریقا در کلاس جهانی Zeitz که در سال 2017 افتتاح شد، بزرگترین موزه هنر معاصر آفریقا در جهان را به نمایش می گذارد.

 

2- Kruger National Park

پارک ملی کروگر یکی از تجربیات عالی در طبیعت وحشی آفریقا و قدرتمندترین پارک ملی این کشور است – سفر به اینجا در ذهن شما نقش بسته است. دسترسی، کمیت و تنوع حیات وحش، و اندازه خیره کننده و دامنه فعالیت ها، کروگر را متمایز و قانع کننده می کند. از مسیرهای بیابانی و پیاده‌روی در بوته‌ها گرفته تا دوچرخه‌سواری در کوهستان و مسیرهای دوردست 4WD، فرصت‌های بی‌شماری برای لذت بردن از محیط وحشی و ساکنان چهارپای آن وجود دارد. کروگر به سادگی یکی از بهترین مکان ها برای دیدن حیوانات - بزرگ و کوچک - در جهان است.

 


3- Drakensberg Region 

کوه ها و کوهپایه های پارک دراکنزبرگ که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، با شکوه، خیره کننده و اسرارآمیز، از شگفت انگیزترین مناظر این کشور هستند. دراکنزبرگ در زبان آفریکانسی به معنای «کوه‌های اژدها» است، در حالی که زولوها چهره شرقی این رشته‌کوه را uKhahlamba (به معنی سد نیزه‌ها) نامیده‌اند. هر دو اصطلاح به زیبایی پس‌زمینه عالی منطقه از قله‌های باورنکردنی را منتقل می‌کنند. مردم هزاران سال است که در اینجا زندگی می کنند، که توسط بسیاری از مکان های هنری صخره ای سان گواه است. منطقه دراکنزبرگ با دهکده‌های زولو، مناطق بیابانی و گل‌های وحشی، اقامتگاه‌ها و رستوران‌های خوب، مکان مناسبی برای عکاسان، کوهنوردان و مسافران ماجراجو است.

 

4- Wild Coast 

ساحل وحشی با صخره‌های ناهموارش که در دریا فرو می‌روند، سواحل شنی دورافتاده، روستاهای روستایی خوسا و تاریخچه کشتی‌های غرق‌شده و ملوانان سرگردان، به‌خوبی با نام ویلد کوست به‌طور ایده‌آل با پای پیاده کاوش می‌شود. از رودخانه بزرگ کی تا پورت سنت جانز، مسیرهایی که خط ساحلی را در آغوش می‌گیرند، از میان پوشش گیاهی انبوه می‌گذرند یا در دامنه‌های تپه‌ها و دره‌های برهنه شده می‌چرخند و اغلب مشرف به نهنگ‌ها و دلفین‌های سمت راست جنوبی در دریاهای فیروزه‌ای هستند. در اقامتگاه‌های روستایی یا یک شب با خانواده‌ها در روداول‌هایی با طراحی سنتی (کلبه‌های گرد با سقف مخروطی) خاموش شوید.

 

5- Kgalagadi Transfrontier Park 

پارک فرا مرزی کگالاگادی تقریباً 38850 کیلومتر مربع (15000 مایل مربع) از کالاهاری خام در کیپ شمالی و بوتسوانا را پوشش می دهد، منطقه ای که هزاران شکارچی در آن پرسه می زنند. اما چنین آماری، هرچند چشمگیر، به سختی سطح این سرزمین عظیم از غروب های سوزان، آسمان های شبانه مخملی و تپه های شنی قرمز را به تصویر می کشد. این پارک یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای دیدن گربه‌های بزرگ است و ممکن است یوزپلنگ‌ها و پلنگ‌هایی را که در کنار جاده خرخر می‌کنند، جاسوسی کنید. اما پادشاهان صحرا در اینجا شیرهای یال سیاه هستند، بزرگتر از همتایان طلایی خود و ظاهری ترسناک با یال های ضخیم، تیره و پر قدرتشان. بهتر از همه، برای دسترسی به پارک نیازی به 4WD ندارید.

 

 

6- iSimangaliso Wetland Park 

اِسیمانالیسو که در زبان زولو به معنای «معجزه» یا «شگفتی» است، نام مناسبی دارد. این سایت میراث جهانی یونسکو در کوازولو ناتال دارای 10 مقصد است، از مرز موزامبیک تا مافلانه، در انتهای جنوبی دریاچه سنت لوسیا. پارک تالاب اِسیمانالیسو از پنج اکوسیستم متمایز محافظت می کند و همه چیز از سواحل، صخره های دریایی و جنگل های ساحلی گرفته تا دریاچه ها، تالاب ها و جنگل ها را ارائه می دهد. این زمین بازی طبیعت است که مسافران می توانند در رانندگی با حیات وحش، سافاری با کایاک، دوچرخه سواری و کروز از آن لذت ببرند. حیوانات خارق‌العاده‌ای در اینجا شامل لاک‌پشت‌های سر و چرمی، نهنگ‌ها، دلفین‌ها، بز کوهی و گورخرها می‌شوند، اما 800 اسب آبی و 1200 تمساح نیل که به بهترین نحو در توری در خور سنت لوسیا دیده می‌شوند، به نمایش در می‌آیند.

 

 

7- Blyde River Canyon

دره رودخانه بلاید، سومین دره بزرگ جهان و احتمالاً سبزترین، یکی از دیدنی های آفریقای جنوبی است. حتی اتوبوس‌های بازدیدکنندگان داخلی و خارجی به دره امپومالانگا (Mpumalanga)، جایی که رودخانه بلاید از اسکارپمنت دراکنزبرگ به پایین‌تر می‌آید، نمی‌تواند شکوه و عظمت مناظری مانند چاله‌های شانس بورک را از بین ببرد. در یک روز صاف، مناظری مانند سه رونداول و پنجره خدا شما را بی‌نفس می‌گذارند. این مکان دیدنی طبیعی وسیع که در شمال امپومالانگا جای زخم دارد را می‌توان پیاده یا با ماشین دید.

 

 

8- Mapungubwe National Park

پارک ملی فرامرزی ماپونگوبوه (Mapungubwe) در استان لیمپوپو که در بین پارک‌های ملی آفریقای جنوبی برجسته است، بخشی از منطقه حفاظت شده فرامرزی ماپونگوبوه بزرگ را تشکیل می‌دهد. میراث فرهنگی مهم آن به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز شناخته شده است که در مرکز تفسیری آن توضیح داده شده است. مناظر پرچین است: زمین خشک و باستانی که پیچ خورده و گره خورده است، با بلوف های صخره ای که مناظر باشکوهی را ارائه می دهند، و رودخانه های عظیمی که تقاطع دارند. آب و هوا خشن است، اما شیر، پلنگ، یوزپلنگ، فیل و کرگدن و همچنین گونه های کوچکتر مانند کاراکال را می توان در اینجا یافت.  پارک ملی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود که توسط زمین های خصوصی از هم جدا شده اند.

 

 

9- Addo Elephant National Park

در پارک ملی Addo Elephant، بیش از 600 فیل آفریقایی در میان بوته‌های کم ارتفاع، علف‌های بلند و تپه‌های دور پرسه می‌زنند. زمین (بازیابی شده پس از تخریب توسط کشاورزان) و پارک نشان دهنده یک داستان موفقیت در حفاظت است. همچنین کفتارها و شیرها در سال 2003 برای کاهش جمعیت کودو، شترمرغ و زگیل معرفی شدند. گاومیش‌ها، گورخرهای نادر کیپ کوهستانی و سوسک‌های سرگین بومی را نیز می‌توان دید، اما فیل‌ها به نمایش در می‌آیند – به‌ویژه زمانی که از زیر درختان بیرون می‌روند، گوش‌هایشان را تکان می‌دهند و هر چیزی را که در مقابلشان است کوتوله می‌کنند.

 

 

10- Golden Gate Highlands National Park 

پارک ملی گلدن گیت هایلندز در زیر آسمان های باز ارتفاعات شرقی ایالت فری، از غروب های خارق العاده ای لذت می برد و تعداد زیادی بز، گورخر، شغال و پرندگان را در میان مراتع و ماسه سنگ های خود پنهان می کند. این منطقه پیاده‌روی عالی است، اما می‌توانید حلقه‌های کوتاه و خوش منظره را نیز رانندگی کنید.

 

 

11-  Garden Route 

محبوبیت همیشگی این نوار ساحلی سرسبز، جایی که هیزم شکنان زمانی از فیل ها در جنگل های قدیمی طفره می رفتند، نه تنها در زیبایی منظره غیرقابل انکار آن نهفته است بلکه مسیر باغ کیپ غربی نیز برای کسانی که به دنبال ماجراجویی در فضای باز هستند، خود جاذبه ای منحصر به فرد است. خواه در جنگل‌های Knysna پیاده‌روی کنید، در خلیج ویکتوریا موج‌سواری کنید، در تالاب Wilderness قایق‌رانی کنید Garden Route یک ماجراجویی را برای هر سلیقه و بودجه‌ای تضمین می‌کند.

 

 

 

12- Hluhluwe-iMfolozi Park 

پارک هلولوئیم فلوزی که گاهی تحت الشعاع پارک ملی کروگر قرار می گیرد، با این وجود یکی از شناخته شده ترین و خاطره انگیزترین پارک های کشور است. به طرز خیره کننده ای زیبا، دارای مناظر مختلفی است، از ساوانای باز گرفته تا کوه هایی با گل های وحشی. پر از حیات وحش است، از جمله پنج بزرگ و دیگر موجودات شگفت انگیز. به لطف تلاش‌های جدی حفاظتی از سال 2008، جمعیت مهمی از کرگدن‌های سفید را در خود جای داده است. هلولوئیم فلوزی را می‌توان در هر زمانی بازدید کرد، زیرا همیشه اتفاقات و چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، از فیل‌هایی که درختان مارولا را می‌خورند تا ایمپالا، گورخرها، وحشی‌ها و بچه‌های زرافه. درایوهای حیات‌وحش، اقامتگاه‌ها و مسیرهای پیاده‌روی تجربه‌ای به یاد ماندنی را تضمین می‌کنند.

 

 

13- Madikwe Game Reserve 

یکی از انحصاری‌ترین ذخایر این کشور در چنین مقیاس وسیعی، منطقه حفاظت شده بازی مادیکوه، 750 کیلومتر مربع  از بوته‌ها، مراتع ساوانا و جنگل‌های رودخانه‌ای را اشغال می‌کند. شانس خوبی برای دیدن حیات‌وحش نمادین آفریقا وجود دارد، و اقامتگاه‌ها به خودی خود تجربه‌هایی هستند، از اقامتگاه بوم‌گردی گرفته تا گزینه‌های پنج ستاره که امکانات رفاهی موجود در طبیعت را ارائه می‌کنند. بازدید از مادیکوه به صورت همه جانبه است و به شما امکان می دهد پس از عبور از دروازه ها استراحت کنید.

 

 

14- Venda Region

منطقه وندا مکانی سرسبز و غرق در عرفان و آداب و رسوم سنتی، آفریقای تپه‌های پوشیده از مه، مسیرهای قرمز غبارآلود و کلبه‌های گلی است. منطقه وندا پر از دریاچه‌ها و جنگل‌هایی است که دارای اهمیت معنوی عظیمی هستند و پیوندهای اولیه بین فرهنگ بومی و سرزمین را نشان می‌دهند، ارزش کاوش با راهنمای محلی را دارد. قدمت مردم وندا به قرن نهم پادشاهی ماپونگوبوه برمی‌گردد و ارتباط عمیق آن‌ها با دنیای ارواح در آیین‌ها و یک سیستم اعتقادی اسطوره‌ای پر جنب و جوش، و همچنین هنرمندانه در مجسمه‌ها، سفال‌ها و منبت‌کاری‌های چوبی آنها بیان شده است. در اِلیم کوچک، که به عنوان یک ایستگاه ماموریت تأسیس شده است، یا شهر کوچک لوئیس تریچارد  بمانید و با مسیر هنری وندا شروع کنید، جایی که می توانید از استودیوها دیدن کنید و در طول مسیر با هنرمندان ملاقات کنید.

 

 

15- Johannesburg 

 ژوهانسبورگ یا یوهانسبورگ بزرگترین شهر کشور آفریقای جنوبی است و در نزد مردم به شهر طلا شهرت دارد. یوهانسبورگ پایتخت اقتصادی و صنعتی محسوب شده و مرکز استان گائوتنگ ثروتمندترین استان آفریقای جنوبی است. این شهر یکی از ۵۰ شهر بزرگ و بزرگترین شهر دنیا است که رودخانه، دریاچه یا ساحل دریایی ندارد. این شهر، همچنین محل فوت رضاشاه پهلوی نیز می باشد.مناطق فرهنگی برامفونتین، نیوتاون، 44 استانلی و منطقه مابوننگ، با گالری‌ها، رستوران‌ها، بارها و بوتیک‌ها، با استانداردهای هر شهر، مکان‌های پویا و هیجان‌انگیزی هستند. برای درک پس‌زمینه این دگرگونی شهری و دیدن هنر عمومی مابوننگ توسط دیوارنگاران بین‌المللی، یک تور پیاده‌روی داشته باشید. سعی کنید زمان بازدید خود را با بازارهای هفتگی Braamfontein و Maboneng هماهنگ کنید.

 

 

 

 

 

 

 

1401/12/23
آفریقای جنوبی - کیپ تاون

سفر به آفریقای جنوبی را تجربه کنید

تورهای مرتبط: