تمام آنچه درباره ی سفر به زوریخ باید بدانید!

تمام آنچه درباره ی سفر به زوریخ باید بدانید!

زوریخ، بزرگترین و پرجمعیت شهر سوئیس، در شمال مرکزی این کشور قرار گرفته است. زوریخ مرکز تجاری و اقتصادی سوئیس، و پربازدیدترین شهر این کشور است. سوئیس را با سبک زندگی لاکچری، خریدهای گران قیمت، شکلات های فنسی، کوه ها، پنیر و ساعت می شناسند.

زوریخ با وجود اینکه از گران قیمت ترین شهرهای اروپایی است، اما یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی کردن نامیده شده است. کیفیت زندگی در زوریخ بسیار بالاست و با اینکه هزینه های زندگی در زوریخ زیاد است، اما شهروندان حقوق های بالا دریافت می کنند و مالیات کمی می پردازند.

چه زمانی به زوریخ سفر کنیم؟

موقعیت جغرافیایی این شهر به گونه ای است که دسترسی مستقیم به دریاچه و رودخانه دارد.

آب و هوای این شهر عمدتاً معتدل است، اما اگر می خواهید زوریخ را در بهترین هوا و زمان ببینید، بین خرداد تا اواخر مرداد ماه به آنجا سر بزنید. در این زمان از فصل تابستان که هوای زوریخ مطبوع و آفتابی است و می توانید از تفریحات آبی در دریاچه و استخرهای شنا لذت برید. اما بهتر است بدانید که فصل تابستان توریستی ترین زمان بازدید زوریخ است و شلوغ تر و گران تر از باقی فصول سال است. اگر به آب و هوای سرد و خنک علاقه دارید، پاییز های خوش آب و رنگ زوریخ را از دست ندهید. می توانید در طبیعت این شهر میان برگ های زرد و درخشان قدم بزنید و از زیبایی شهر لذت ببرید.

اما اگر می خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید، در فصل زمستان از زوریخ دیدن کنید. این فصل بدلیل کم مسافر بودن، ارزانترین فصل سفر به زوریخ است.

Zurich, Switzerland

زبان

زبان مردم سوئیس در نقاط مختلف آن متفاوت است. اما زبان رسمی در کانتون زوریخ، آلمانی است. با این وجود، مردم به زبان های دیگری مانند فرانسوی و ایتالیایی هم صحبت می کنند. خبر خوب اینکه بیشتر مردم زوریخ زبان انگلیسی هم بلد هستند. بنابراین برای برقراری ارتباط با آنها به مشکل نخواهید خورد.

واحد پول

واحد رسمی پول این کشور، فرانک سوئیس است. شما می توانید آنجا مستقیم به یورو خرج کنید، اما برایتان مقرون به صرفه نخواهد بود. بهتر است قبل از سفر، پول خود را به فرانک سوئیس تبدیل کنید.

بهتر است برای روز اول سفر، مقداری اسکناس کم بها و سکه همراه خود داشته باشید تا برای گرفتن کارت بلیط و حمل و نقل در روز اول به زحمت نیفتید.

Zurich Currency

حمل و نقل

فرودگاه بین المللی زوریخ، شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه سوئیس است. فاصله ی آن تا مرکز شهر 10 کیلومتر است و با اتوبوس، تراموا، قطار و تاکسی قابل دسترسی است.

زوریخ از گران ترین شهرها از نظر سیستم حمل و نقل است و تاکسی های این شهر گران ترین نرخ ها را در جهان دارند. برای مثال مبلغ ورودیه تاکسی ها در زوریخ بین 6 تا 8 فرانک است که بسته به روز و شب، به ازای هر کیلومتر، 3.80 تا 4 فرانک به آن اضافه خواهد شد. بنابراین برای یک مسیر کوتاه سه کیلومتری، حدود 20 فرانک باید پرداخت کنید.

Zurich Transportation System

با این وجود، سیستم حمل و نقل در زوریخ بسیار گسترده و کارآمد است و تمام شهر را پوشش می دهد.

شما می توانید در زوریخ با قطار، تراموا، اتوبوس، قایق و حتی پای پیاده گردش کنید.

شما برای استفاده از این امکانات حمل و نقل، نیازمند کارت بلیط هستید. شما می توانید این بلیط ها را در همه ی ایستگاه ها خریداری کنید. کارت بلیط ها انواع مختلفی دارد، از بلیط مسافت کوتاه (تا 2کیلومتر) گرفته تا بلیط های چند روزه و هفتگی.

قیمت بلیط های تک سفره، 4.40 فرانک است. اگر در زوریخ توریست هستید، بلیط های 24 ساعته گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهد بود. قیمت این نوع بلیط 8.80 فرانک است. شما می توانید تا 24 ساعت پس از اولین استفاده از این کارت، به شکل نامحدود در زون های مشخص از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و از یک گشت کوتاه یکی دو ساعته با کشتی در زوریخ نیز بهره مند شوید.

برای حمل و نقل شبانه در زوریخ به کارت های دیگری به نام Nachtnetze نام دارد.

Nachtnetze Zurich

قیمت این بلیط ها 5 فرانک است. شما برای جابجایی در شب نیاز به ارائه دو کارت عادی و شبانه هستید.

حمل و نقل در زوریخ برای کودکان زیر 6 سال رایگان است، و افراد بین 6 تا 16 سال می توانند از نرخ های ویژه بهره مند شوند.

خوب است بدانید که ایستگاه های قطار و تراموا در زوریخ گیت ندارند. اما مسافرین ملزم هستند قبل از سوار شدن، کارت خود را فعال کنند. مامورین به صورت رندم و ناگهانی بلیط ها را کنترل می کنند، و اگر بلیط شما غیرفعال باشد مجبور هستید 100 فرانک جریمه پرداخت کنید. همچنین اگر بلیط تان را اشتباه استفاده کنید( مثلا بلیط نیم بهای کودک را به جای بزرگسال ارائه دهید، در زون های اشتباه از آن استفاده کنید و ...) نیز باید این جریمه را پرداخت کنید.

زوریخ کارت

زوریخ هم مثل بقیه ی شهرهای بزرگ دنیا، کارت شهر دارد. شما با زوریخ کارت می توانید در شهر گردش کنید و از امکانات گسترده آن بهره مند شوید و در زمان و پول خود صرفه جویی کنید. زوریخ کارت دو مدل دارد: زوریخ کارت 24 ساعته با قیمت 27 فرانک، و زوریخ کارت 72 ساعته به قیمت 53 فرانک. این هزینه برای کودکان رده 6 تا 16 سال، بین 19 و 37 فرانک است.

Zurich Card

مزایای زوریخ کارت:

استفاده ی نامحدود از وسایل حمل و نقل عمومی قطار، تراموا، اتوبوس و قایق در زوریخ و نواحی اطراف آن

سفرهای دریایی کوتاه با قایق، و گشت رایگان یا کشتی روی رودخانه لیمات

ورودی رایگان یا تخفیف دار برای 40 موزه

10 – 20% تخفیف خرید از فروشگاه های منتخب

50% تخفیف برای گشت شهر قدیم زوریخ و بسیاری تجربه های خوب دیگر.

سیم کارت:

برای خرید سیم کارت در زوریخ می توانید در فرودگاه یا در شهر، به یکی از شعبه های

مراجعه کنید و سیم کارت خود را متناسب با نیازتان تهیه کنید.Salt, swisscom یا salt

لازم است برای دریافت سیم کارت، پاسپورت خود را نیز همراه داشته باشید.

جاذبه های زوریخ

زوریخ علاوه بر غنای تاریخی، امکانات تفریحی و نیز فرهنگی بسیاری دارد. موقعیت های اجتماعی، گردهم جمع شدن و برقراری ارتباط، کافه گردی و شب گردی فراوان در این شهر، مردم زیادی را به سمت خود می کشاند. این جذابیت ها زوریخ شامل خیابان بانهوف با فروشگاه های معروفش، شهر قدیم، نیدرهُف و باغ وحش نزدیک آن است. علاوه بر این زوریخ فعالیت های فرهنگی بسیاری نظیر بیش از 50 گالری، موزه، تئاتر، اجراهای زنده موسیقی و ... دارد که می توانید از آنها بهره ببرید.

با پارسوآ همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی زوریخ بیشتر آشنا شوید.

Zurich Sightseeing
1398/06/30
zürich - Switzerland - Swiss - europe - city tour - bahnhoffstrasse - zürichcard - travel - زوریخ - سوئیس - اروپا - راهنمای سفر - تور اروپا - گردشگری

سفر به سوئیس را تجربه کنید

تورهای مرتبط: