زنده در آکروپولیس

زنده در آکروپولیس

شهر آتن در یونان مشهور به سهر «هفت تپه» است. یکی از مهم ترین تپه های آتن معروف به آکروپولیس می باشد. واژه‌ی «آکروپولیس»، در زبان یونانی به معنای دِژ یا ارگ ساخته شده  بر ر‌وی یک تپه یا بلندی است که به منظور دفاع در برابر دشمنان از آن استفاده می شده است. معروف ترین آکروپولیس جهان نیز در یونان در شهر آتن قرار دارد. آکروپلیس رسماً به عنوان بنای برجسته در میراث فرهنگی اروپا در ۲۶ مارس ۲۰۰۷ (۶ فروردین ۱۳۸۶) به ثبت رسیده‌است.

آکروپولیس، یونان، آتن

سه عمارت اصلی آکروپولیس، پارتنون، ارختیون و معبد آتنا نایک هستند. یکی از مشهور ترین بناهای در این مجموعه آمفی تئاتر “هرودوس اتیکوس” است که صد و شصت و یک سال بعد از میلاد مسیح به دستور اتیکوس به عنوان یادبوی برای همسرش احداث شد و گنجایش پنج هزار تماشاچی را دارد.

کنسرت موسیقی در آکروپولیس

امروزه هنرمندان بسیاری در این تماشاخانه باستانی به اجرای زنده موسیقی و برگزاری کنسرت پرداخته اند. فضای موسیقایی هنرمندان و اتمسفر باستانی و رازآلودی که خدایان و خدابانوای که روزی در آتن کن.نی پرستیده می شدند، تجربه ای بی همتا برای گردشگران سرتاسر جهان به شمار می رود.

 یانیس کریسومالیس مشهور به «یانی»، در سال ۱۹۹۴ اولین آلبوم زنده خود به نام «زنده در آروپولیس» را با هزینه‌ی شخصی دو میلیون دلار در این آمفی تئاتر اجرا و ضبط کرد. از این آلبوم حدود هفت میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفته است. قطعه های این آلبوم دوست داشتنی برای همگان آشناست و تک تک قطعات این آلبوم بی نظیر شهرت جهانی یافتند. اگر به شهر افسانه‌ها، آتن، سفر می‌کنید، بازدید از مجموعه آکروپولیس و این آمفی تئاتر زیبا را از دست ندهید.

یانی در آکروپولیس
یانی در آکروپولیس
کنسرت یانی در آکروپولیس

 

1398/10/15
تاریخ گرد - هنر گرد - یونان - آتن - موسیقی - هنر

سفر به یونان را تجربه کنید

تورهای مرتبط: