جزایر زیبا و فیروزه ای یونان! تفریح در گهواره ی تمدن غرب

جزایر زیبا و فیروزه ای یونان! تفریح در گهواره ی تمدن غرب

جزایر زیبا و فیروزه ای یونان!

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا با آب و هوایی معتدل و دلپذیر است و لقب «گهواره ی تمدن غرب» را به خود اختصاص داده است. مهم ترین شهر این کشور، آتن، قدیمی ترین پایتخت اروپا است و محافظ این شهر، آتنا، الهه ی عقل و خرد است. علاوه بر جاذبه های بی نظیر شهر آتن نظیر آکروپولیس، معبد زئوس و … یونان جزایری کوچک و با زیبایی خیره کننده و همچنین طبیعتی بسیار بکر دارد، که از زیباترین آن ها می توان به «میکونوس» و «سنتورینی» اشاره کرد. جزایز زیبا و فیروزه ای یونان هر گردشگری را برای گذراندن لحظه هایی ناب و فراموش نشدنی، وسوسه خواهد کرد.

جزیره ی «میکونوس»

جزیره میکونوس از لوکس ترین و زیباترین جزایر یونان است و تقریبا در قرن 11 پیش از میلاد بنیانگذاری شده است. بام هایی گنبدی شکل، ساختمان و کوچه هایی به رنگ سفید، شکوفه هایی رنگارنگ، هتل های بسیار لوکس و ساحلی فیروزه ای رنگ از ویژگی های بارز این جزیره هستند. این جزیره مشهور به ساحل فیروزه ای و تفریحات و زندگی شبانه ی هیجان انگیز است.

جزیره ی «میکونوس»

شما حداقل دو روز برای بازدید از این جزیره ی زیبا که شامل دو شهر Chora  و Delos  می شود، زمان نیاز خواهید داشت. برای حمل و نقل در این جزیره می توانید به سادگی ماشین و یا دوچرخه کرایه کرده و در سرتاسر جزیره گردش کنید. همچنین از اتوبوس و تعداد اندکی تاکسی موجود، برای بازدید از کل جزیره نیز، می توانید استفاده کنید.

یک وعده ی یونانی فراموش نشدنی

مخارج در «میکونوس»

درست حدس زدید! شرایط اقامت در این جزیره در مقایسه با سایر جزیره های یونان، بسیار لوکس تر و طبیعتا گرانتر می باشد. ساحل اصلی این جزیره و برنامه های شبانه در آن، از گرانترین تفریحات یونانی محسوب می شوند. اما اگر با اقامت در بافت های محلی تر و دورتر از ساحل اصلی جزیره و هاستل و تقسیم کردن اتاق با سایر توریست ها مشکلی نداشته باشید، می توانید اقامت ارزان تری در میکونوس را تجربه کنید.

تفریحات شبانه در جزیره

غذاهای دریایی و نوشیدنی های خوش طعم تقریبا در تمام رستوران های جزیره سرو می شوند، اما اگر بخواهید بیشتر صرفه جویی کنید، می توانید به رستوران های کنار خیابان در مرکز جزیره و در کوچه پس کوچه های سفید رنگ و باریک آن سر بزنید. طبیعتا رستوران های بزرگ ساحلی نرخ به مراتب بالاتری خواهند داشت.

جزیره ی «سنتورینی»

این جزیره در 150 کیلومتری جنوب میکونوس واقع شده است. نسبت به میکونوس، از فضای رمانتیک تری برخوردار است و بهترین جزیره ی یونان برای سفر زوج ها به خصوص طول ماه عسل است. بسیاری از زوج های جوان این مکان را برای گرفتن عکس های عروسی و یا برگزاری جشن ازدواج، انتخاب می کنند.

جزیره ی «سنتورینی»

بهترین زمان برای بازدید از سنتورینی، اواخر ماه آوریل می باشد. در طول تابستان نیز می توانید از آفتاب دل انگیز جزیره برای حمام آفتاب، شنا و غواصی استفاده کنید. زندگی و تفریحات شبانه در اینجا چیزی کم از میکونوس ندارد. اگرچه سنتورینی نیز یکی از مکان های گران در یونان تلقی می شود، اما در برخی از ماه های سال نسبت به میکونوس، اقامت به صرفه تری را تجربه خواهید کرد. این جزیره بسیار امن است و مردمی بسیار مهمان نواز دارد.

ازدواج در جزیره های یونانی

تفریحات در «سنتورینی»

شما می توانید با توجه به بودجه مالی تان، تعداد شب های اقامت خود را در این جزیره تعیین کنید. اما واقعیت این است که یک شب اقامت در این جزیره درست مانند این است که وارد موزه ی لوور شوید، از تابلوی مونالیزا دیدن کنید و بلافاصله به خانه برگردید.

شما می توانید در منطقه Fira  به پیاده روی، خرید، نوشیدن قهوه و عکاسی بپردازید. منطقه ی Red Beach  نیز محل بسیار زیبایی برای پیاده روی های رمانتیک شما خواهد بود.

اگر اهل پیاده روی باشید، می توانید از منطقه Fira  تا Oia  را پیاده طی کنید و از مناظر زیبای بین راه لذت ببرید.در فصل تابستان نیز، می توانید از سینمای روباز جزیره بازدید و تجربه ای جدید و لذت بخش را داشته باشید.

تفریحات در «سنتورینی»

سفر به جزایز زیبا و فیروزه ای یونان

اگر به آتن سفر می کنید، همه روزه ساعت 7:30 صبح می توانید با یکی از کشتی های کروز به جزایز زیبا و فیروزه ای یونان سفر کنید. سفر شما حدودا 5 ساعت طول خواهد کشید.

شاید این مدت زمان بر روی کشتی به نظرتان طولانی و کسل کننده بیاید، اما واقعیت این است که به محض اینکه در جزیره پیاده شوید، در ذهنتان خود را برای سفر بعدی و البته طولانی تر در جزایر یونان آماده خواهید کرد.

سفر به جزایز زیبا و فیروزه ای یونان

سواحل میکونوس و سنتورینی، طعم شگفت انگیز پنیر محلی و شراب های خاص، موسیقی زنده و جذاب ساحلی، انواع غذاهای دریایی و خرید های محلی و عکاسی بر بام های سفیدرنگ و درخشان این جزیره ی زیبا، تجربه ای منحصر به فرد برای یک سفر اروپایی تمام عیار خواهد بود.

1398/11/29
اروپا - تور اروپا - یونان - جزیره - ساحل - جزایر یونان - تفریحات ساحلی - آتن

سفر به یونان را تجربه کنید

تورهای مرتبط: