جزیره ی مارگارت؛ جواهری در قلب دانوب

جزیره ی مارگارت؛ جواهری در قلب دانوب

مارگارت جزیره ی زیبای کوچکی در دل رود دانوب، بدون شک چشمگیرترین فضای سبز بوداپست است. این جزیره در قرون وسطی، جزیره ی خرگوش نام داشت و محوطه ی سلطنتی شکار بود.

با حمله ی مغول ها به مجارستان، شاه بِلا صومعه ای در این جزیره بنا کرد و سوگند یاد کرد که اگر بتواند کشور را از هجوم مغولان پس بگیرد، دخترش مارگارت را به این صومعه بفرستد.

طولی نکشید تا مغول ها از مجارستان خارج شدند و شاه بِلا به وعده خود عمل کرد و مارگارت یازده ساله را به این صومعه فرستاد. از آن پس این جزیره، مارگارت نام گرفت.

Margaret Island on Danube

در حال حاضر این جزیره ی سرسبز، یک پارک عمومی است که توسط پل مارگارت بر روی دانوب به شهر متصل می شود. جزیره ی مارگارت فضای دلپذیر مناسبی برای گذراندن یک بعد از ظهر آرام و به دور از ازدحام شهری است.

ما در اینجا چند سرگرمی باحال که می توانید در جزیره مارگارت انجام دهید را با شما به اشتراک می گذاریم:

 

ماشین های عجیب و غریب سوار شوید

جزیره ی مارگارت 2.5 کیلومتر امتداد می یابد. پس اگر با کودک یا سالمند سفر می کنید، پیاده روی احتمالاَ گزینه مناسبی برای دیدن تمام این جزیره نخواهد بود. اما نگران نباشید. اتوبوس شماره ی 26 مدام در طول جزیره در رفت و آمد است. شما حتی می توانید در خود جزیره، خودرویی برای گشت کرایه کنید. آسان ترین گزینه اما دوچرخه است که می توانید آن را از انتهای پل مارگارت کرایه کنید.

BUS NO.26 Margaret Island

اما اگر به دنبال چیزی غیرمعمول برای گردش در جزیره هستید، می توانید ماشین های چهار چرخ یا سه چرخ پدال دار، ماشین گلف، اسکوتر برقی یا ماشین های کوچک تخم مرغی بامزه ی جزیره را کرایه کنید.

انتخاب با شماست.

Margaret Island Go Mobility
Margaret Island GoMobility egg cars

 

از دکل آب جزیره ی مارگارت بالا بروید

دکل آب زیبای جزیره ی مارگارت در سال 1911 به سبک آرت نوو ساخته شد. این دکل وظیفه ی آب رسانی به اهالی جزیره، رستوران ها و هتل ها را دارد. در سال 2012، این دکل آب برای بازدید عموم گشوده شد و از آن پس به عنوان مکانی هنری برای عکاسی و برپایی نمایشگاه ها و فستیوال های تابستانه ی بوداپست، کاربرد پیدا کرد.

شما می توانید از این دکل آب بالا بروید و منظره ی چشمگیر جزیره ی مارگارت، شهر و تپه های بودا را از آن بالا ببینید.

Margaret Island Water Tower

با سنجاب ها هم صحبت شوید

سرگرمی مورد علاقه ی من در جزیره ی مارگارت، قدم زدن، نشستن زیر سایه و لذت بردن از یک بعد از ظهر گرم تابستانی است. این پارک مکان مناسبی برای گذراندن یک روز آرامش بخش و خواندن یک کتاب است. مسافتش نزدیک است و در عین حال از شلوغی مرکز شهر کاملاَ به دور است.

من روی نیمکتی نشسته و مشغول کتاب خواندن بودم تا اینکه این دوست کوچکم را پیدا کردم. بعد رفیقش، و سپس رفیق دیگرش به او ملحق شدند. شاید تعداد آنها خیلی زیاد نباشد، اما اگر خوش شانس باشید و کمی به طبیعت توجه کنید، این سنجاب های کوچک قرمز را خواهید دید.

Red Squirrels Margaret Island

آب تنی کنید

اگر به بوداپست سفر کرده باشید، حتماَ می دانید که این شهر برای حمام های آب گرمش شهرت دارد. حمام اختصاصی جزیره ی مارگارت، پالاتینوس نام دارد که در کنار استخرهای آب گرم، با داشتن تعدادی استخر تفریحی، سرسره های آبی و استخر موج، این مکان را به جایی ایده آل برای ریلکس کردن و تفریح در کنارش تبدیل می کند.

Margaret Island Budapest swimming pool
Margaret Island Budapest Rose Garden

از باغ رز و باغ ژاپنی دیدن کنید

درست روبروی حمام پالاتینوس، باغ خیره کننده ی رز را پیدا خواهید کرد. این باغ مکان بسیار زیبایی برای بازدید است؛ به خصوص اواخر بهار، هنگامیکه همه ی گلها شکوفا شده اند.

باغ ژاپنی در نوک شمالی این جزیره، با برکه ی ماهی، باغ سنگی، درختچه های کوتاه و آبشار مصنوعی، فضایی کاملا متفاوت از باغ رز را به سبک ژاپنی ارائه می دهد، که هردوی این باغ ها ارزش بازدید کردن را دارند.

Margaret Island Japanese Garden Statue
Margaret Island Budapest Japanese Garden

ویرانه های جزیره ی مارگارت را ببینید

اگر مجذوب تاریخچه ی این جزیره هستید، می توانید میان ویرانه هایش قدم بزنید، از کنار بخش های باقی مانده از کلیسای فرانسیسکان عبور کنید و کمی جلوتر به طرف شمال، خرابه های صومعه ی دومینیکان را ببینید؛ همان جایی که شاه بِلا، دخترش مارگارت را فرستاده بود تا در آن زندگی کند.

Margaret Island Ruins
Margaret Island Ruins Budapest

فواره ی موزیکال را از دست ندهید

فواره ی موزیکال در انتهای جنوبی جزیره قرار دارد. این مکان در سال 2013 بازسازی شده و در شب به زیبایی نورانی می شود. قطعات موسیقی متنوعی از برامز و بوتچلی تا سیمون و ویوالدی، پنج بار در طول روز در ساعت های 10.30 صبح، 5، 6، 7 و 9 شب پخش می شود. اگر مایل هستید رپرتوار کامل را بشنوید، ساعت 6 یا 9 شب در این مکان حاضر شوید.

Margaret Island Musical Fountain Budapest
1398/04/10
Budapest - Hungary - Margaret Island - Danube - Palatinus Bath - بوداپست - جزیره مارگارت - مجارستان - دانوب

سفر به مجارستان را تجربه کنید

تورهای مرتبط: