اسلواکی! دشت های مخملی، غارهایی منحصر به فرد

اسلواکی! دشت های مخملی، غارهایی منحصر به فرد

کشور اسکلواکی کشوری کوچک و سرسبز با جمعیتی حدود 5 میلیون نفر است و دشت ها و تپه های سرسبز و چشم نواز آن را احاطه کرده اند. اسلواکی کشوری چهار فصل است که تابستان‌های داغ و زمستان‌هایی سرد، ابری و مرطوب را تجربه می‌کند. دمای هوا در زمستان و تابستان در این کشور بین ۴۰- و ۴۳+ متغیر است. گرم‌ترین نقطه‌ی این کشور شهر زیبا و چشم نواز براتیسلاوا است. براتیسلاوا پایتخت کشور اسلواکی و بزرگترین شهر آن با جمعیت ۴۶۰ هزار نفر است. براتیسلاوا در جنوب غربی اسلواکی در دو کرانهٔ رود دانوب و نیز کرانهٔ شرقی رودخانهٔ موراوا گسترده‌است. براتیسلاوا با واقع شدن در مرز مجارستان و اتریش، تنها پایتخت در جهان است که با دو کشور مستقل مرز مشترک دارد .

نمایی زیبا از اسلواکی

براتیسلاوا نسبتا کم جمعیت و شهری خلوت محسوب می شود و جاذبه های طبیعی، سرسبزی و ساختمان‌های زیبایش فضایی دلنشین را برای یک گشت تمام روز مهیا می‌کند. در قلب براتیسلاوا، یک قلعه متعلق به قرن نهم میلادی وجود دارد که سال‌ها پیش در یک آتش سوزی خسارات جبران ناپذیری را متحمل شد. اما این قلعه‌ی زیبا در اواسط سال ۱۹۰۰ بازسازی شد و امروزه به یک عنصر مهم برای جذب گردشگران تبدیل شده است.

قلعه‌ی زیبای براتیسلاوا

کشور اسکلواکی بالاترین استادارد در زمینه‌ی سطح رفاه شهروندان را داراست. مردم این کشور از آمزوش و پرورش رایگان برخوردار هستند. این کشور همچنین بالاترین دستمزد در طول مرخصی زایمان برای زنان را دارد.

همچنین این کشور ششمین کشور جهان در زمینه‌ی خودروسازی است و ۴۳ درصد از صنعت اسلواکی وابسطه به این صنعت می باشد. در سال ۲۰۱۸ حدود یک میلیون و نود هزار خودرو در اسلواکی تولید شده است.

تپه‌های زیبای اسلواکی

از عجایب این کشور زیبا، وجود شش هزار غار در نقاط مختلف آن می‌باشد که بیشتر آنها دارای عجایب منحصر به فرد و شگفت انگیز می‌باشند. غار «کراسنوهوراسکا» با ارتفاع ۳۴ متری در رکوردهای گینس نیز ثبت شده است. 

غارهای زیبای اسلواکی
غارنوردی در اسلواکی
1398/10/19
اسلواکی - براتیسلاوا - فصل - جهانگردی - اروپا - غار - دشت

سفر به اسلواکی را تجربه کنید

تورهای مرتبط: