معجزه‌ی دارچین و کارامل در آمستردام

معجزه‌ی دارچین و کارامل در آمستردام

تصور کنید در خیابان‌های آمستردام قدم می‌زنید و نسیمی بهاری و ملایم می‌وزد، یکی از بهترین راه ها برای لذت بیشتر بردن از این فضا، این است که به یکی از وافل فروشی‌های خیابانی آمستردام سر بزنید و وافل خوشمزه و معروف هلندی را با یک فنجان قهوه نوش جان کنید. این وافل دایره‌ای شکل از کره، آرد، شکر قهوه‌ای، تخم مرغ و شیر تهیه می‌شود و آن را با مخلوطی از دارچین و کارامل پر می‌کنند، که به «استروپ وافل» معروف است.

استروپ وافل

جالب است بدانید این وافل‌ها در اندازه‌های مختلف و بسته‌بندی‌های متفاوت به وفور در آمستردام یافت می‌شوند. تقریبا تمام سوپرمارکت‌های آمستردام این وافل‌ها را برای فروش در اختیار شما قرار می‌دهند. این وافل‌ها آنقدر طرفدار دارند که حتی بوفه‌ها و کافه‌های خیابانی در آمستردام، آنها را در ابعادی بزرگتر شبیه به پیتزا به صورت داغ و تازه همراه با چای یا قهوه به فروش می‌گذارند.

اما هلندی‌ها ترفند جالبی برای میل کردن این وافل‌ها دارند، برای لذت بردن بیشتر از طعمشان، آنها را چند دقیقه روی فنجان قهوه داغ می‌گذارند تا بخار قهوه کارامل داخل وافل را گرم کند و میل کردنشان را آسانتر کند.

ستروپ وافل

لذت نوش جان کردن این وافل‌های هیجان انگیز را در آمستردام از دست ندهید. در خاطرتان باشد که این استروپ وافل‌‌ها از معروف‌ترین سوغاتی‌های هلندی محسوب می‌شوند پس حتما این معجزه‌ی خوشمزه‌ی دارچینی را برای دوستان و عزیزانتان به عنوان سوغاتی خریداری کنید. 

استروپ وافل
1398/10/18
آمستردام - غذا - هلند - آشپزی - خوراکی - سوغاتی

سفر به هلند را تجربه کنید

تورهای مرتبط: