سفر بدون نیاز به ویزا

سفر بدون نیاز به ویزا

آیا می‌دانید با پاسپورت ایران، به کدام کشورها می‌توانید بدون نیاز به ویزا سفر کنید؟

در این مطلب قصد داریم تا شما را با برخی از کشورهایی که ایرانی‌ها نیازی به ویزا برای ورود به آن ندارند، آشنا کنیم. قطعاً بعد از خواندن این مطلب، برنامۀ سفرتان را با پارسوآ تنظیم می‌کنید تا بدون هیچ مشکلی در خصوص اخذ ویزا، یک سفر به یاد ماندنی برای خود بسازید. منتظر تماس شما هستیم.

سفر بدون نیاز به ویزا

با پاسپورت ایران به چند کشور می‌توانیم بدون ویزا سفر کنیم؟

در حال حاضر و به صورت کلی، ایرانیان می‌توانند بدون ویزا، ویزا در لحظۀ ورود و ویزای الکترونیک قبل از ورود، به 51 کشور سفر کنند. به عبارت دیگر این 3 حالتی که در بالا ذکر شد، بسیار ساده هستند و به طور کلی برای ایرانیان، سهل‌الورود محسوب می‌شوند. در ادامه نام کشورها و مدت زمانی که اجازه اقامت به ایرانیان می‌دهند را بررسی می‌کنیم:

سفر بدون نیاز به ویزا

کدام یک از کشورهایی که ویزا لازم ندارند را باید ببینیم؟

قطعاً هر قسمت از کرۀ زمین، زیبایی‌ها و جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان مکانی را زیباتر از دیگری انتخاب کرد، اما ما در اینجا قصد داریم تا شما را با کشورهایی که از نظر گردشگری، امتیاز بالاتری را از نگاه بازدیدکنندگان بدست آورده‌اند، آشنا کنیم.

سفر بدون نیاز به ویزا

همچنین شما می‌توانید از طریق شرکت پارسوآ، به هر کدام از این کشورها که تمایل داشته باشید سفر کنید و ما کلیۀ خدمات لازم را به شما ارائه می‌کنیم. با ما تماس بگیرید.

در ادامه کشورهایی که بیشترین امتیاز را از نگاه بازدید کنندگان بدست آورده‌اند و البته که برای بازدید، نیازی به اخذ ویزا ندارند را بررسی می‌کنیم.

ترکیه:

ترکیه

شاید محبوب‌ترین کشوری که در این لیست قرار دارد که همه روزه تعداد بسیاری از ایرانیان به آن سفر می‌کنند، کشور ترکیه باشد و به دلیل حجم بالای تقاضا برای سفر به این کشور، همه روزه و با تعداد بالا، هم برای ورود و هم برای بازگشت پرواز وجود دارد. لازم به ذکر است که با توجه به برنامه‌های پروازی، هتل‌های بسیار زیاد در کلاس‌های مختلف اقتصادی، نزدیک بودن فرهنگ مردم ترکیه به ایران و جاذبه‌های گردشگری متنوع، همه می‌توانند به این کشور سفر کنند و خاطرات خوبی را بسازند.

ایرانیان شهرهای متنوعی از ترکیه را برای بازدید انتخاب می‌کنند که شاید بیشترین تقاضا برای شهرهای استانبول، وان، آنکارا، ازمیر، آلانیا، قونیه و ... باشد.

نکتۀ آخر هم اینکه به علت نزدیک بودن فاصله این کشور با ایران، بسیاری از متقاضیان ویزاهای آمریکا (لینک بشه به صفحه ویزای آمریکا) و کانادا (لینک بشه به صفحه ویزای کانادا) جهت انجام انگشت نگاری و مصاحبۀ خود، این کشور را انتخاب می‌کنند تا هم از نظر هزینه صرفه‌جویی کنند و هم از نظر زمانی در سهولت بیشتری قرار بگیرند.

ما در پارسوآ می‌توانیم برای شما در کلاس‌های مختلف اقتصادی، هدف از سفر بازدید باشد، تجارت باشد یا برای انجام مصاحبه، تور مورد نظر شما را تنظیم کنیم تا شما با خیالی آسوده و با بهترین خدمات، سفر خود را به ترکیه انجام دهید. در صورتی که تمایل سفر به ترکیه دارید، همکاران ما در پارسوآ می‌توانند همواره بهترین پیشنهادات سفر را به شما ارائه کنند. با ما تماس بگیرید.

ترکیه

ارمنستان:

ارمنستان

یکی دیگر از کشورهای همسایۀ شمال غربی ایران که نیازی به ویزا برای ورود به این کشور ندارد. علاوه بر اینکه به صورت پروازهای ورودی و خروجی به این کشور انجام می‌شود، اما به دلیل نزدیک بودن فاصله، بسیاری هم با اتوبوس به این کشور سفر می‌کنند. به علت کوچک بودن این کشور و نوع شهرسازی آن، اکثر مسافران شهر ایروان را برای بازدید خود انتخاب می‌کنند که پایتخت این کشور است و تنوع زیادی هم از نظر تفریحات و هتل‌ها دارد و گزینه‌های بیشتری به مسافران ارائه می‌کند.

همانطور که در بالا اشاره شد، ایروان پایتخت کشور ارمنستان است و با توجه به انواع مختلفی که خدمات گردشگری ارائه می‌کند، به مسافران این امکان را می‌دهد تا در کلاس‌های مختلف اقتصادی، برنامۀ سفری خود را تنظیم کنند. همچنین لازم به ذکر است که مرکز انگشت نگاری کانادا و سفارت آمریکا در این کشور دایر است و به همین منظور، بسیاری از متقاضیان ویزاهای کانادا و آمریکا کشور ارمنستان را برای انجام امور مربوط به این ویزاها را انجام می‌دهند؛ زیرا هم از نظر فاصله نزدیک است و هم می‌توان سفری اقتصادی‌تر را تنظیم کرد. در کشور ارمنستان هم تورهای گروهی برگزار می‌شود و هم تورهای انفرادی که شما عزیزان می‌توانید با تماس با پارسوآ، برنامه سفری خود به این کشور را تنظیم نمایید. در صورتی که تمایل سفر به ارمنستان دارید، همکاران ما در پارسوآ می‌توانند همواره بهترین پیشنهادات سفر را به شما ارائه کنند. با ما تماس بگیرید.

ارمنستان

آذربایجان:

آذربایجان

دیگر همسایۀ شمال غربی ایران که هم با ایران فاصلۀ کمی دارد و هم از نظر فرهنگی بسیار به ایران نزدیک است، کشور آذربایجان است. بسیاری از ایرانیانی که نزدیک مرز جلفا و دیگر مرزهای کشور آذربایجان زندگی می‌کنند، تقریباً فاصلۀ 2 ساعتی با پایتخت این کشور، یعنی شهر باکو، دارند و به همین دلیل باکو می‌تواند حتی مقصد بسیار مناسبی برای آخر هفته‌ها باشد. کشور آذربایجان طی تحولاتی که ایجاد کرده است، توانسته سطح کیفی گردشگری این کشور را بالا ببرد و به عنوان مثال میزبانی تفریحاتی مانند تماشای مسابقات فرمول 1، مسابقات فوتبال کشورهای اروپایی و ... را اضافه کند.

لازم به ذکر است که به دلیل حجم زیاد تقاضای سفر به این کشور، به صورت روزانه هم پروازهای ایرانی و هم خارجی وجود دارد تا مسافران بتوانند راحت‌تر برنامه ریزی سفر خود را انجام دهند. به همین منظور، معمولاً تور گروهی در آذربایجان برگزار نمی‌شود و اکثراً مسافران به صورت تور انفرادی به این کشور سفر می‌کنند. شما عزیزان می‌توانید برای برنامه ریزی سفر خود به این کشور و دریافت بهترین پروازها و هتل‌ها در کلاس‌های مختلف اقتصادی با همکاران ما در پارسوآ تماس بگیرید. در صورتی که تمایل سفر به آذربایجان دارید، همکاران ما در پارسوآ می‌توانند همواره بهترین پیشنهادات سفر را به شما ارائه کنند. با ما تماس بگیرید.

آذربایجان

گرجستان:

گرجستان

یکی دیگر از کشورهای نزدیک به ایران، کشور گرجستان است که در مرز شمالی کشورهای ارمنستان و آذربایجان قرار دارد. گرجستان مناظر طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند اما به طور کلی مسافران اغلب به پایتخت این کشور، یعنی تفلیس و به یکی از شهرهای ساحلی آن، یعنی باتومی سفر می‌کنند. تمایز گرجستان به نسبت دیگر کشورهای این منطقه، در آن است که به علت نزدیک بودن به کشورهای اروپایی و آسیایی، توانسته فرهنگ و معماری‌ای را بدست آورد که از هر قسمت اروپایی و آسیایی الگو می‌گیرند و همین امر باعث شده که بسیاری از گردشگران مقصد خود را، کشور گرجستان انتخاب نمایند.

عموماً در کشور گرجستان تورهای گروهی برگزار نمی‌شود و اغلب مسافران از طریق تور انفرادی به این کشور سفر می‌کنند و به دلیل تقاضای بالا برای سفر به این کشور، پروازهای ایرانی و خارجی به صورت روزانه به این کشور در حرکت هستند و این امکان را به متقاضی می‌دهد که با انعطاف بیشتری، برنامۀ سفری خود را تنظیم کنند.

شما عزیزان می‌توانید با تماس گرفتن با همکاران ما در پارسوآ، علاوه بر اینکه بهترین پرواز و هتل را در کلاس‌های مختلف اقتصادی انتخاب نمایید، همچنین می‌توانید که از نقاط تفریحی و گردشگری گرجستان مطلع شوید. در صورتی که تمایل سفر به گرجستان دارید، همکاران ما در پارسوآ می‌توانند همواره بهترین پیشنهادات سفر را به شما ارائه کنند. با ما تماس بگیرید.

گرجستان

سریلانکا:

سریلانکا

کمی از اطراف ایران خارج می‌شویم و به سمت اقیانوس هند می‌رویم. جزیره کوچکی در جنوب کشور هندوستان قرار دارد اما زیبایی‌های طبیعی وصف ناشدنی دارد. به سریلانکا خوش آمدید. سریلانکا کشوری است که از نظر رنگارنگ بودن، مردم صلح دوست، طبیعت منحصر به فرد با آب و هوای استوایی و بسیاری موارد دیگر شبیه هندوستان است اما آن شلوغی هندوستان را ندارد و آسایش بیشتری را به مسافران می‌دهد. از شهرهایی که میبایست در سریلانکا بازدید کنید شامل کلمبو، کندی، نوئارا اِلیا، بنتوتا و ... می‌باشند که هم می‌توانید به صورت تور انفرادی و هم به صورت تور گروهی به این کشور سفر کنید.

علاوه بر تمامی این موارد، سریلانکا قطاری دارد که از میان طبیعت آن می‌گذرد که پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان در بازدید از سریلانکا آن را فراموش نکنید. در خصوص درخواست ویزا هم بسیار ساده است و زمان صدور ویزای سریلانکا برای ایرانیان 1 روز است. شما می‌توانید برای اخذ ویزا و تور سریلانکا با ما تماس بگیرید.

در خصوص پروازهای از ایران به سریلانکا باید این نکته را عرض کنیم که پروازهای ایرانی به این کشور حرکت نمی‌کنند و با توجه به نقطه قرارگیری این کشور، معمولاً بهترین گزینه‌ها توسط ایرلاین‌های قطری و امارات ارائه می‌شود. در صورتی که تمایل سفر به سریلانکا دارید، همکاران ما در پارسوآ می‌توانند همواره بهترین پیشنهادات سفر را به شما ارائه کنند. با ما تماس بگیرید.

جزایر اقیانوسیه:

جزایر اقیانوسیه

در این بخش به یکی از دورترین نقاط کرۀ زمین می‌رویم. در نزدیکی استرالیا و قارۀ اقیانوسیه، مجمع‌الجزایری وجود دارد که بیشتر آن‌ها تبدیل به یک کشور مستقل شده‌اند. تعداد 14 کشور مستقل در این منطقه وجود دارند مانند نیوزیلند، استرالیا، فیجی، پالائو، نائورو، جزایر میکرونزی، جزایر سلیمان، گینه نو، جزایر مارشال، تووالو، ساموئا و ... که از این کشورها، ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به تووالو، ساموئا، پالائو و جزایر میکرونزی سفر کنند. هر کدام از این جزیره‌ها زیبایی‌های طبیعی منحصر به فرد خودشان را دارند اما چیزی که در تمام آن‌ها مشهود است، آرامش و بکر بودن طبیعت آنان است. این جزایر به قدری زیباست که دل کندن از آن‌ها بعد از اتمام سفر بسیار سخت است و البته که به غیر از هزینه پرواز، هزینه خدمات دیگر در آن‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

لازم به ذکر است که شاید قسمت سخت ماجرا، پیدا کردن پرواز مناسب باشد به این منظور که بیشتر این مناطق پرواز مستقیم ندارند و می‌بایست ابتدا به کشورهای اطراف رفت و بعد از طریق راه دریایی یا پرواز، خود را به یکی از این جزایر برسانید. به همین علت است که پر هزینه‌ترین قسمت این سفر، هزینه پرواز آن است. اگر مایل بودید که به این جزایر زیبا سفر کنید و سفری به یاد ماندنی برای خود خلق کنید، همکاران ما در پارسوآ می‌توانند همواره بهترین پیشنهادات سفر را به شما ارائه کنند. با ما تماس بگیرید.

 

جزایر اقیانوسیه

به زودی کشورهای دیگری را به شما معرفی می‌کنیم که تصاویر آنان، هوش از سر آدم می‌برند. همچنین شما می‌توانید برای دیدن کشورهای بیشتر به قسمت تورهای اختصاصی بروید و برای تنظیم تور و دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

1402/02/27
ویزا - ترکیه - ارمنستان - آذربایجان - گرجستان - سریلانکا - اقیانوسیه