زوریخ، شهر هنر، تاریخ و فرهنگ

زوریخ، شهر هنر، تاریخ و فرهنگ

خانه اپرای زوریخ (Opernhaus Zurich)

ساختمان نئوباروک سالن اپرای زوریخ، با نمای داخلی به سبک روکوکو، یکی از مهم ترین آمفی تئاترهای اروپاست. این ساختمان که در سال 1891 ساخته شده، نقش بسیار مهمی را در تاریخ اپرا ایفا کرده است. در سالن تئاتر اصلی این ساختمان، بهترین آهنگسازان دنیا نظیر موتزارت، واگنر و وبر فعالیت و اجرا داشته اند.

Opera House Zurich

خانه اپرای زوریخ تنها مختص اجراهای اپرا نیست. همواره اجراهای موسیقی و تئاتری نیز از هنرمندان بسیاری در این مکان برپا می شود.

جالب است بدانید که خانه اپرای زوریخ اولین آمفی تئاتر در دنیاست که به نورپردازی الکتریکی مجهز شده است.

Zurich Opernhaus

خانه هنر زوریخ (Kunsthaus Zurich)

اگر بدنبال بهترین کالکشن های هنری از دوران قدیم هستید، جای درستی آمده اید. مهمترین کالکشن های هنری زوریخ از دوران مدرنیسم کلاسیک در این مکان نگهداری می شوند.

Kunsthaus Zurich

در این موزه حدود 4.000 نقاشی و مجسمه و بیش از 95.000 چاپ و طراحی از قرن سیزدهم میلادی تا عصر معاصر جمع آوری شده اند. شاهکارهای هنری از هنرمندان بزرگی مثل پیکاسو، شاگال، کلود مونه، پیت موندریان، اندی وارهول، آلبرتو جیاکومتی و ... و مهم ترین آثار هنری از قرن های 20 و 21 میلادی در این موزه گرد هم آمده اند. همچنین بزرگترین کالکشن آثار ادوارد مونش در خارج از نروژ نیز در موزه هنر زوریخ جمع آوری می شود.

اگر از عاشقان هنر هستید، بازدید از خانه ی هنر زوریخ یک "باید" است!

Zurich Kunsthaus
Zurich Art House

کلیسای گروس مونستر (Grossmuenster)

گروس مونستر یکی از چهار کلیسای اصلی زوریخ است. در افسانه ها گفته شده که این کلیسا، روی قبرهای قدیسان حامی شهر، فلیکس و رگولا، ساخته شده است. عده ای بر این باورند که کارلوس ماگنوس (شارلمان، موسس امپراطوری روم)، جای این قبرها را پیدا کرده و دستور ساخت گروس مونستر را روی این قبرها، به عنوان یک صومعه داده است.

گروس مونستر از زمان احداثش تا بحال تغییرات زیادی کرده است، اما دو برج بلندش همواره از سمبل های اصلی شهر باقی مانده اند. هنرمندان زیادی از جمله زیگمار پولکه، آگوستو جیاکومتی و اوتو مونش روی این کلیسا کار کرده اند تا به این شکوه و عظمت دربیاید.

با بالا رفتن از 187 پله از شبستان کلیسا تا نوک برج، به چشم اندازی فوق العاده از دریاچه زوریخ و کوه های آلپ خواهید رسید.

Zurich Grossmunster

کلیسای فرا مونستر (Fraumuenster)

فرا مونستر یا کلیسای زنان، یکی دیگر از چهار کلیسای اصلی زوریخ و از مهمترین جاذبه های این شهر است که در سال 853 در محله ی قدیم زوریخ ساخته شد. فرا مونستر که از مهم ترین جاذبه های دیدنی زوریخ است، به خاطر پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی شده توسط هنرمندان بزرگ شاگال و جیاکومتی ، شهرت بسیار دارد. این کلیسا در آن دوران محل سکونت زنان اشراف زاده ی اروپا بوده است.

Fraumunster Zurich
Zurich Fraumunster Windows

موزه‌ی ملی سوئیس (Landesmuseum Zurich)

موزه ی ملی سوئیس در سال 1898 در نزدیکی دریاچه ی زوریخ احداث شد. این موزه گنجینه ی عظیمی از تاریخ، هنر و فرهنگ سوئیس از دوران ماقبل تاریخ، قرون وسطی تا دوران مدرن را حفظ و نگهداری می کند و درواقع مکان نگهداری کلکسیون مستندات تاریخی فرهنگی سوئیس است.

Landesmuseum Zurich

در این موزه آثار زیادی از قبیل نقاشی و مجسمه،حکاکی های کهن، صنایع دستی، اشیای روزمره، آثار نظامی و ... به نمایش گذاشته اند که هر یک داستانی جالب از گذشته ی غنی زوریخ را بازگو می کنند.

در حیاط داخلی این فضا، ساختمان جدیدی به سبک مدرن ساخته شده که محل برپایی کنسرت ها و رویدادهای مختلف است. این ساختمان مدرن در آن فضای تاریخی، کنتراست جالبی میان گذشته، اکنون، کهن و نو ایجاد می کنند.

Zurich Landesmuseum

موزه‌ی ریتبِرگ (Museum Rietberg)

موزه ی ریتبِرگ زوریخ تنها موزه ی سوئیس است که به هنر غیر اروپایی اختصاص یافته است. این موزه شما را به سفری دور و دراز از هنر آسیا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه می برد و نیز آثاری بسیار معروف از سراسر دنیا را به نمایش می گذارد.

ساختمان این موزه از جنبه معماری نیز بسیار اهمیت دارد. این موزه در ویلایی قرار گرفته که اخیرا در محوطه ی آن، یک ورودی شیشه ای سبز رنگ "اِمِرالد" ساخته شده است. این ورودی مدرن خیره کننده، با ظرافت استوارش، تضادی چشمگیر و جذاب میان ویلاهای تاریخی این محوطه ایجاد کرده است.

جالب است بدانید که آهنگساز نامدار، ریچارد واگنر، طی ماه هایی که در این ویلا اقامت داشت، نسخه ی دستی لیبرتو "تریستان و ایزولده" را به پایان رساند.

Zurich Rietberg Museum
Zurich Rietberg Emerald
1398/07/01
zürich - swiss - switzerland - europe - fraumünster - grossmünster - landesmuseum - kunsthaus - opernhaus - sightseeing - تور اروپا - زوریخ - سوئیس - تاریخ - فرهنگ

سفر به سوئیس را تجربه کنید

تورهای مرتبط: