بوداپست، شهر اسپا

بوداپست، شهر اسپا

در افسانه ها گفته اند در هر کجای خاک مجارستان که چاله ای بکنید، چشمه ی آب گرمی از آن جاری می شود. با دانستن اینکه بوداپست 123 چشمه طبیعی و تعداد زیادی حمام آب گرم دارد، می فهمیم که چندان عجیب نیست که بوداپست "شهر اسپاها" لقب گرفته است.

آب تنی و ریلکس کردن در آب های درمانی بوداپست را از دست ندهید!

با پارسوآ همراه باشید تا با این گنج های زیرزمینی بوداپست بیشتر آشنا شوید.

بوداپست، شهر اسپا (آبگرم)

بوداپست لقب های مختلفی دارد؛ پاریس شرق، مروارید دانوب، و شهر آبگرم ها. در حقیقت این شهر چشمه های زیر زمینی بسیاری در دل خود دارد که باعث شده بوداپست همواره طی قرن های گذشته، حمام های آب گرم فوق العاده ای را دارا باشد. حمام های ترکی در کنار رود دانوب هنوز هم کار می کنند و حتی موفق تر از قبل اند. اما هزاران سال قبل از ترک ها، رومیان باستان و حتی قبل تر از آنها، سلت ها از آب گرم این چشمه ها برای حمام، خاصیت های درمانی، و نوشیدن استفاده می کردند.

جای تعجب ندارد که بوداپست تا قرن 21، ساختار خود را با عنوان "شهر آب های درمانی و آبگرم های بی نظیر" ، احیا کرد.

فرهنگ حمام کردن مجارستانی ها بسیار سرزنده و بانشاط است و به سلامت بدن کاملاَ آگاهی دارد.

ورزش های آبی در این آبگرم ها مورد استقبال است و مردم از آب گرم و تفریح در حمام همزمان لذت می برند. عده ای برای خواص درمانی آبگرم ها به اینجا می آیند و آب درمانی اغلب توسط پزشکان مجارستان تجویز می شود.

ریلکس کردن در این آب ها، راهی عالی برای آشنا شدن با فرهنگ و تاریخ بوداپست و استفاده از خواص درمانی آبگرم های آن است. حمام های بوداپست تنوع بالایی بسته به سلیقه ی شما دارند. با پارسوآ همراه باشید تا با تعدادی از معروفترین این حمام ها آشنا شوید.

حمام آب گرم سچِنیی

اگر تنها یک روز در بوداپست هستید، پیشنهاد ما به شما این است که حمام آبگرم سِچِنیی را امتحان کنید. سچنیی بزرگترین حمام در اروپاست که 15 استخر آبگرم سرپوشیده دارد که می توانید از میان آنها انتخاب کنید. دمای آب بالای 40 درجه سانتیگراد است و مقادیر بالای کلسیم، منیزیم و هیدروژن کربنات، معجزه ای برای مفاصل، گردش خون و مشکلات سیستم عصبی است.

فراموش نکنید که به استخرهای روباز سچنیی، مخصوصاَ در تابستان، سر بزنید. این استخرها محیط دلچسبی برای ریلکس کردن در کنار مردم محلی است که حتی برخی از آنها سرگرم بازی شطرنج روی تخته ی شناور بر آب اند. اگر در زمستان هم هوس آبگرم در فضای باز کردید، امکان استفاده از این استخرها را دارید.

لباس شنای خود را به همراه ببرید، و اگر دوست دارید در استخرهای طولی شنا کنید، کلاه شنا به همراه داشته باشید.

Szchenyi Thermal Bath Budapest

حمام آب گرم گِلِرت

سرسرا و تالارهای مرکزی بازسازی شده به سبک آرت نوو این حمام به سال 1918، از زیباترین های معماری بوداپست است. پنجره های شیشه ای رنگ شده و زمین موزاییک کاری شده ی اطراف این استخرها این حس را تداعی می کند که انگار در یک کاتدرال در حال حمام کردن هستید. حتی اگر این برایتان کافی نیست، حمام گِلِرت استخر روباز بزرگی با موج مصنوعی برای شما فراهم کرده است.

Gellert Bath Budapest
Gellert Bath Budapest

 

حمام آب گرم روداس 

سفر به زمانی که عثمان ها بر مجارستان حکومت می کردند، سفر به حمام روداس.

آبگرم روداس در سال 1566 با استخر هشت ضلعی، سقف گنبدی و رنگ آمیزی زیاد، ساخته شد.

در حمام روداس به شما پیشبندهای سنتی یا لُنگ هایی برای پوشیدن می دهند؛ اما اگر فکر می کنید راحت نیستید می توانید لباس شنای خود را به همراه ببرید.

آخر هفته ها این حمام تا ساعت چهار صبح باز است و میزبان کسانی است که برای آرامش شبانه و یا تفریح با دوستان برای مهمانی به اینجا آمده اند.

با وجود تمام این امکانات و گزینه ها، جای تعجب ندارد که چرا بوداپست به پایتخت اسپا در اروپا بدل شده است. اگر بدنبال دمای آب مناسب برای حمام در بوداپست هستید، نیازی نیست راه دوری بروید؛ انتخاب های بی شماری درست در کنار شما اند.

Rudas Bath Budapest
1398/04/16
بوداپست - مجارستان - آبگرم - اسپا - حمام - آب درمانی - حمام سچنیی - حمام روداس - حمام گلرت - Budapest - Hungary - Thermal Bath - Szchenyi Bath - Gellert Bath - Rudas Bath

سفر به مجارستان را تجربه کنید

تورهای مرتبط: