اسپانیا؛ رویای شکموها

اسپانیا؛ رویای شکموها

همه این را می دانند که اسپانیا رویای شکمو هاست. این کشور در طول سالیان توانسته جایگاه خود را برای دوستداران غذا محکم کند. خوراک های اسپانیایی منطقه به منطقه با یکدیگر تفاوت دارند؛ اما نکته خوب اینکه اگر به بارسلونا سفر می کنید، این شهر گستره متنوعی از غذاهای کاتالونی را برایتان فراهم می کند. غذاهای سنتی قدیمی که در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد.

در بارسلونا با هر بودجه و سلیقه، غذایی مناسب پیدا خواهید کرد. در واقع این شهر یکی از بیشترین شمار رستوران ها و کافه ها را در اروپا دارد. فراموش نکنید که ناهار عموماً در بارسلونا بزرگترین وعده ی غذایی است، و اغلب مردم معمولاً تا قبل از ساعت ده شب شام نمی خورند. پس جلوتر برنامه ریزی کنید تا گرسنه نمانید.

بارسلونا غذاهای سنتی بسیار متنوعی دارد که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

تاپا

تاپا ها در واقع وعده های غذایی کوچکی هستند که انواع مختلفی دارند و در واقع به عنوان اسنک در رستوران ها و بار ها یافت می شوند؛ اما عده ای هم با افزودن تاپاهای دیگر، یک وعده غذایی کامل فراهم می کنند.

تاپا در واقع یک غذای به خصوص نیست. هر اسنکی می تواند تاپا باشد: پائِلا، کروکت، تست ژامبون و پنیر، ماهی کولی، کوفته قلقلی، سوسیس تند، حلزون و ... . هر وعده مادامی که کوچک باشد و با نوشیدنی سرو شود، تاپا نام دارد.

Barcelona Tapa
Barcelona Tapas

پائِلا، خوراک کاتالونی

پائِلا بشقاب بسیار پرطرفدار اسپانیایی است که در بیشتر رستوران های بارسلونا سرو می شود. اگر شما هم از دسته افراد شکمو هستید توصیه می کنم این غذا را از قلم نیاندازید. ترکیب خوشمزه ای از غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو و دیگر موجودات دریایی، که در کنار برنج سرو می شود. همچنین می توانید به جای برنج از نودل استفاده کنید که در این صورت، فیدوا نامیده می شود.

Barcelona Paella
Paella Barcelona Tapa

اسکالیوادا

اسکالیوادا یکی از پرطرفداران ترین و همزمان ساده ترین غذاهای این ناحیه است. اسکالیوادا در لغت به معنای برشته شدن روی خاکستر است. این وعده، یک بشقاب سبزیجات است که معمولاً شامل بادمجان و فلفل دلمه ای است و گاهاً از پیاز و گوجه فرنگی و سیر هم در آن استفاده می شود. اسکالیوادا در واقع یک تاپا است و گاهاً به عنوان چاشنی و مزه کنار ماهی و گوشت خورده می شود.

Barcelona Escalivada
Escalivada Barcelona Tapas
1398/04/02
اسپانیا - بارسلونا - غذا - تاپا - spain - Barcelona - Tapa - Paella - Foodie - Escalivada

سفر به اسپانیا را تجربه کنید

تورهای مرتبط: