پیک نیک به سبک فرانسوی، از دیرباز تا کنون!

پیک نیک به سبک فرانسوی، از دیرباز تا کنون!

پیدایش «پیک نیک»

عبارت “پیک نیک” که از لحاظ لغوی، ریشه‌ی فرانسوی دارد؛ اولین بار در سال 1692 در فرانسه استفاده شد. در سال 1748 نیز در فرهنگ انگلیسی نیز رواج یافت.

"<yoastmark

برگزاری پیک نیک، در اواسط قرن هجدهم در فرانسه به طور رسمی رواج یافت و به معنای دور هم جمع شدن عده‌ای در فضای باز برای گذران وقت بود در حالی که هرکس موظف بود تا شراب و غذای خود را به همراه داشته باشد.

اگرچه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که این دور هم جمع شدن از سنت‌های دیرینه‌ی آنهاست، اما باید گفت که در اصل، این فرانسوی‌ها بودند که آن را وارد رسوم خود کردند.

"<yoastmark

جدا از غذا، منظره و طبیعت نیز در این گردآمدن نقش مهمی را ایفا می‌کنند. لذت بردن از صدای آب، بوی گل، سبزه، منظره‌ای رو به دریا و یا جنگل، لذت دور هم جمع شدن را چند برابر خواهد کرد.

در ابتدا این سنت صرفا برای دور هم  گرد آمدن خانواده‌ها و دیداری تازه کردن بود، اما بعد‌ها شکل شاعرانه‌تری نیز به خود گرفت؛ به طوری که که عشاق را برای لذت بردن از طبیعت و گفت و گو، وسوسه ‌کند.

"<yoastmark

«پیک نیک» در پاریس!

پاریس یکی از بهترین شهرهای دنیا برای پیک‌ نیک است. یک تفریح نسبتا کم‌خرج و البته بسیار رمانتیک.

کافی است یک سبد، کلاه حصیری و زیرانداز داشته باشید و باقی‌اش را به پاریس، پایتخت عشق بسپارید.

با گرم‌تر شدن هوا در ابتدای بهار، پاریسی ها، ژامبون، پنیر، نوشیدنی، باگت و کروسان فرانسوی را در سبدی چیده، از میان شکوفه‌های بهاری عبور می‌کنند و ساعاتی را در دل طبیعت پاریس می‌گذرانند. اگر در بهار عازم پاریس هستید، می‌توانید یکی از مکان‌های قید شده در ادامه‌ مطلب را برای یک دورهمی مفرح خود انتخاب کنید:

باغ «لوگزامبورگ»

سایه‌ی درختان انبوه، گوشه‌های دنج، بوی شکوفه‌ها، مجسمه‌های خیره کننده و غروبی دلنشین، همه و همه برای گردآمدن شما و دوستانتان مهیا است.

پیک نیک در باغ "لوگزامبورگ"
پیک نیک در باغ لوگزامبورگ

پارک «شام دو مارس»

این پارک با منظره‌ی زیبای برج ایفل و نورپردازی زیبایش در غروب مکانی عالی برای نشستن بر روی چمن و لذت بردن از فضای زیبای این پارک است.

پیک نیک در پارک "شام دو مارس"
پیک نیک در پارک شام دو مارس

باغ «تولریس»

در این باغ، یک دورهمی پاریسی تمام عیار را با منظره موزه‌ی لوور، صدای آرامش بخش آب و چمن‌‌هایی سبز تجربه خواهید کرد.

پیک نیک در باغ "تولریس"
پیک نیک در باغ تولریس

کنار رود «سن»

صدای رود سن و فضای سرسبز و شکوفه‌های این منطقه، محلی عالی برای برگزاری این سنت قدیمی خواهد بود. مغازه‌های کوچک این محوطه هر آنچه برای دورهمی‌تان نیاز خواهید داشت را در اختیارتان می‌گذارند.

پیک نیک کنار در کنار رود "سن" 
پیک نیک کنار در کنار رود «سن»
1398/11/21
فرانسه - اروپا - گردشگری - تور اروپا - غذا - نوشیدنی - ایفل - پارک - باغ - سنت - پیک نیک - دورهمی - دوستان - تفریح - طبیعت - رودخانه

سفر به فرانسه را تجربه کنید

تورهای مرتبط: