دیده بان وین؛ کلیسای سنت استفان

دیده بان وین؛ کلیسای سنت استفان

کلیسای سنت استفان وین | STEPHANSDOM VIENNA

کلیسای سنت استفان، نماد شهر وین، بیش از هفتصد سال است که به دیدبانی و پاسداری شهر ایستاده است. این کلیسا که شروع ساختش به قرن 12 برمی گردد، اکنون از مهمترین و محبوب ترین جاذبه های دیدنی وین به شمار می رود.

با بازدید از کلیسای سنت استفان، قدم در جایی خواهید گذاشت که یوزف هایدن، آهنگساز معروف اتریشی، در آن آواز کُر خواند و موتزارت در سال 1782 آنجا ازدواج کرد.

Mozart Saint Stephen's Cathedral

کلیسای سنت استفان 107.2 متر بلندا و 34.2 متر پهنا دارد. این کلیسا شامل چهار برج است که ارتفاع بلندترین برج آن به 136.44 متر می رسد. از بالای اتاق این برج، منظره خیره کننده ای از شهر وین دیده می شود که بازدیدکنندگان می توانند با بالا رفتن از 343 پله به این چشم انداز بی نظیر برسند.

Saint Stephenplatz Vienna

ساخت

کلیسای اصلی سنت استفان که ساخت آن حدود سال 1137 آغاز شد، تقریبا به کل در یک آتش سوزی بزرگ طی جنگ جهانی دوم، نابود شد. تنها چیزهایی که از آن واقعه باقی ماند، تخته سنگ های پایه ساختمان بودند.

از آن پس، کلیسای سنت استفان در طول زمان شروع به رشد کرد و قسمت هایی که در پی جنگ جهانی  تخریب شده بودند، دوباره ساخته شدند و تزئینات، بخش ها و انشعابات بیشتری به آنها اضافه شد.

نمای بیرونی ساختمان این کلیسا که با سنگ آهک ساخته شده، با جزئیات پیچیده و دقیق، و ادغام سبک معماری رومانسک و گوتیک زینت داده شده است. جالب ترین و چشمگیرترین قسمت این ساختمان، کاشیکاری سقف آن است که به شکل یک عقاب عظیم دو سر، در بالای کلیسا از میان سیاهی بیرون آمده و با 230.000 قطعه موزاییک سرامیکی کوچک طرح داده شده است.

St. Stephenplatz Eagles

برج‌ها

یکی از برجسته ترین بخش های کلیسای سنت استفان، برج هایش است که با مناره های نوک تیز و پر زر و زیور، بر فراز شهر وین قد کشیده اند. بلندترین برج این کلیسا حدود 137 متر ارتفاع دارد و تقریباً از هرکجای شهر قابل دیدن است.

"پومِرین" یکی از بزرگترین ناقوس های کلیسا در اروپاست که در برج شمالی این کلیسا قرار دارد و با تصاویری از مریم مقدس حکاکی شده است.

افسانه ها می گویند که بتهوون زمانی متوجه ناشنوایی اش شد که پر کشیدن پرندگان از روی ناقوس پومرین را دید، اما صدایی از زنگ نشنید.

اگر کمی شجاعت به خرج دهید و از پله های این برج تا بالا بروید، به منظره ای باورنکردنی از شهر وین و تقریبا تمام نقاط آن دست خواهید یافت.

Pumerin Vienna

جنگ جهانی دوم

در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم بود که کلیسای جامع سنت استفان در پی بمباران های هوایی در آتش سوخت و سقف و قسمت عمده ای از ساختمان کلیسا به کل تخریب شد.

اما پس از آن در سال 1952، بواسطه ی کمک و اهدای مبالغ قابل توجه از طرف شهروندان اتریشی، سنت استفان بازسازی شد و بخش های تخریب شده ی آن دوباره جان گرفتند.

World War Vienna Saint Stephen's Cathedral

فضای داخلی

داخل کلیسای سنت استفان، ستون های مزینی ردیف هم قرار گرفته اند که حائل سقف کلیسا اند و داستان هایی از سنت های مقدس را بازگو می کنند. چهره هایی سنگی نیز از این ستون ها بیرون آمده که هرکدام یک شخصیت از داستان را نمایان می کند. جالب ترین چهر ها در این میان، چهره ی مدونا، سنت سباستین و حضرت مسیح است که ریش صورت او از موی واقعی انسان درست شده است!

نقاشی که در مرکز قرار گرفته است سنت استفان و صحنه ی سنگسار وی را به تصویر کشیده است.

Stoning of Saint Stephen Vienna
Madonna St.Stephensplatz
Stoning of Saint Stephen

کلیسای سنت استفان یکی از پر افتخارترین یادواره های تاریخی شهر وین بوده که بازدید از این مکان در تمام طول سال برای عموم آزاد است. اگر به وین سفر می کنید، بازدید از این کلیسا را حتماً در برنامه تان قرار دهید.

1398/07/14
STEPHANSDOM VIENNA - Vienna - Austria - Saint Stephenplatz - کلیسای سنت استفان - وین - اتریش

سفر به اتریش را تجربه کنید

تورهای مرتبط: