خوشمزه ترین غذاهای سنتی مجارستان را از دست ندهید!

خوشمزه ترین غذاهای سنتی مجارستان را از دست ندهید!

اگر شما هم مثل من عاشق غذا هستید، پیشنهاد میکنم که به بوداپست سفر کنید.

غذاهای سنتی مجارستانی در بین خوراکی های خوشمزه ی اروپایی بسیار پرطرفدار هستند. اگر رستوران های سنتی مجارستان را برای خوردن یک ناهار لذیذ انتخاب کرده اید، می توانید همزمان از نوای موسیقی زنده موزیسین های دوره گرد که در گوش شما به زبان شیرین مجاری می خوانند، لذت ببرید.

اما برگردیم سراغ بحث شیرین غذا.

باور اشتباه در مورد مجارستان این است که تمام غذاهای این کشور به "گولاش" ( نوعی خوراک درهم برهم از گوشت و سبزیجات و ادویه) و وعده های تند فلفلی خلاصه می شود. اما با سفر به مجارستان به این درک خواهید رسید که همانطوری که ایتالیا فقط پاستا ندارد و هند فقط غذاهای تند، مجارستان هم از تنوع غذایی بالایی برخوردار است.

غذاهای مجارستان شخصیتی عاری از اشتباه دارند که اغلب با خامه ی ترش، پیاز، تخم مرغ، کره و شراب طعم دار شده اند.

اگر گیاهخوار هستید اما باید این را بدانید که طبخ غذاهای گیاهی آنچنان از نقاط قوت رستوران های مجارستان نیست. اما نگران نباشید؛ همیشه می توانید در منوی رستوران ها تعدادی غذای گیاهی مانند پنیر سرخ شده و قارچ سرخ شده و وعده هایی از این قبیل ببینید که بسیار هم پرطرفدار هستند.

علاقه ی شخصی من در سفر این است که غذاهای محلی آن منطقه را امتحان کنم و چند روز محدود سفر را متفاوت از زندگی روزمره ام زندگی کنم. اما هر کس به شیوه ی خاص خودش سفر می کند. بوداپست گستره ی غذایی متنوع و رستوران های ایتالیایی، فرانسوی، چینی و مغولی را برای هر سلیقه در اختیارتان می گذارد تا با یک وعده ی غذایی خوشمزه، شما را برای ادامه ی گشت در شهر آماده کند.


 

گولاش بیف

یکی از معروف ترین غذاهای سنتی بوداپست، گولاش است. گولاش بیف در واقع نوعی سوپ یا خورشت است که با گوشتی که ساعت ها به آرامی پخته شده و مقدار زیادی پاپریکا طبق عادت مرسوم غذاهای مجارستانی، پخته و با زیره ی سیاه و پیاز طعم دار شده است و می تواند در کنار خمیر پاستا یا پوره سرو شود.

این غذای گرم در گذشته خوراک محبوب کابوی های مجارستانی بوده و در واقع نام خود را از Gulyás ، به معنای کابوی یا چوپان گرفته است.

با وجود قدمت بالا، این غذا اما هنوز هم در رستوران و بیسترو های بوداپست بسیار پرطرفدار است.

Beef Gulyas Hungarian Food

مرغ پاپریکا

یکی دیگر از معروف ترین خوراک های مجارستان است که بشقابی از مرغ نرم ترد، پیاز و مقدار سخاوت مندانه ای از پاپریکاست. این غذای خردلی رنگ به همرا خامه ی ترش و خمیر پاستا سرو می شود.
 

Chicken Paprika Hungarian Traditional Food

لانگوس

اگر به دنبال یک غذای کلاسیک خیابانی مجارستانی هستید، لانگوس را امتحان کنید. لانگوس به زبان مجاری به معنای شعله، نوعی نان است که از خمیر سرخ شده درست شده و با خامه ترش، پیاز و سس سرو می شود.

این غذ ای سبک و بسیار خوشمزه را می توانید در پیاده روهای بوداپست از دستفروش ها یا دکه های اسنک تهیه کنید.

Langos Hungarian Traditional Food

داباس تورتا

داباس تورتا به معنی کیک طبل زن، کیک خوشمزه مجارستان است که می توانید آن را در کافه ها و نانوایی های بوداپست پیدا کنید. این کیک که بیشتر در جشن ها و عروسی ها دیده می شود، از پنج تا هفت لایه نرم اسفنجی تشکیل شده که هر لایه با خامه شکلاتی پوشیده است. رویه این کیک با یک لایه غلیظ شکر کاراملی تزئین شده که حالت ترد روی کیک را ایجاد می کند. معمولا لا به لای این کیک با مغز فندق، بادام و گردو پوشیده می شود.

Dobos Torte Hungarian Sweets


 

Gyümölcsleves سوپ سرد میوه

شاید با شنیدن سوپ سرد میوه، یاد نوعی دسر بیافتید. اما این سوپ در واقع نوعی پیش غذا یا غذای اصلی در روزهای گرم تابستان است. این سوپ را با آلبالوی ترش، خامه ی ترش و شکر درست می کنند، اما می توان در تهیه آن از میوه های دیگری مانند هلو، توت فرنگی آلو و... استفاده کرد.

Gyümölcsleves Hungarian Food
1398/05/17
مجارستان - بوداپست - غذا - گولاش - پاپریکا - hungary - budapest - food - goulash - langos

سفر به مجارستان را تجربه کنید

تورهای مرتبط: