جاذبه های گردشگری اتریش; معماری مدرن

جاذبه های گردشگری اتریش; معماری مدرن

اگر به جاذبه های گردشگری اتریش و معماری مدرن و بناهای دیدنی کشورها علاقه دارید و اگر  از تجربه فضاهای جدید و همراهی با هنرمندان بزرگ اروپا لذت میبرید , این مقاله برای شماست.

ولی اگر  فقط به دنبال کسب تجربه های جدید و  گذراندن یک روز از سفر خود برای دیدار از اماکن دیدنی هستید , باز هم به مطالعه ادامه دهید.ایده های خوبی در انتظارتان خواهد بود.

 

استادیوم کلاوس لیتمان (klaus littmann stadium)

این سازه شگفت انگیز  در اصل برای اعتراض در مقابل تغییر آب و هوای فصلی و جنگل خواری توسط معمار ارشد آن طراحی شده است. استادیوم کلاوس لیتمان در حال حاضر به یک جنگل طبیعی در اروپا تبدیل شده است که سالانه افراد مختلفی را به خودش جذب میکند. فضای عجیب و خاص جنگلی که معمار این سازه درون یک استادیوم فوتبال طراحی و ساخته است؛ یک اتمسفر مختص به خودش را ایجاد کرده است  که میتوان گفت هیچ جای دیگر قابل تجربه نیست.

این پروژه زمانی شروع شد که کلاوس لیتمان 300 درخت در زمین استادیوم به عنوان یادبود برای محیط زیست کاشت. به گفته لیتمان، این ایده برای ادای احترام به سخن مکس پینتر که گفت: «روزی درخت ها مثل بعضی از گونه های جانوری فقط در باغ وحش ها قابل دیدن خواهند بود.» به اجرا در آمده است. استادیوم کلاوس لیتمان یکی از دیدنی ترین سازه های کشور اتریش است.این بنا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش است.

استلدیوم لیتمان.معماری مدرن

گالری خانه هنر اتریش

فلز روی،‌یا زینک نوعی از فلز است که رنگ سفید آن در مجاورت با رطوبت تیره می شود. گالری ایالتی اتریش تشکیل شده از یک مکعب پیچ خورده است که در زره ای از زینک پوشیده شده است.

این سازه مدرن و چشم نواز توسط مارته مارته  ساخته شده تا خانه ای زره پوش  برای آثار هنری اتریش باشد.

زوایای پیچیده این مکعب و همچنین خاصیتی که فلز براق زینک دارد به این گالری ظاهری زنده و متحرک می دهد.

از ویژگی های چشم گیر این سازه، می توان به پلکان آن اشاره کرد که به شکل یک چشم طراحی شده و فضای تسخیر کننده آن، هر بیننده­ ای را مسحور خود می­ کند.

گالری خانه هنر اتریش

موزه تایرل پانوراما (Das Tirol Panorama)

این موزه که در جنوب شهر برگیزل (Bergisel)بنا شده است از چشم گیرترین موزه های موجود در اتریش است.  در این موزه نقاشی عظیم پانورامایی وجود دارد که قیام تایرل ها را به تصویر کشیده است و در اصل جاذبه اصلی آن؛ همین نقاشی است.در موزه تایرل پانوراما می توانید علاوه بر صحنه عظیم  قیام تایرل ها آثار گوناگونی دیگری را مشاهده کنید که همه آنها شما را  شگفت زده خواهند کرد. گنجینه هنری عظیم و منظره بی نظیر در کنار معماری جذاب  هوش هر بیننده ای را می برد.

موزه تایرل پانوراما.معماری مدرن اتریش

سازه فلدرهاوس (FlederHaus)

این سازه در اصل یک فضای باز است که برای استراحت و دور شدن از مشغله های ذهنی برای مردم طراحی شده است.
فضای دور باز این ساختمان و نوع طراحی آن که در هر اتاق یک تشک معلق برای مراجعه کننده تعبیه شده است، طوری است که شما در آرامش و راحتی در آن به استراحت و ریلکس بپردازید و استرس تمام سال خود را به باد بسپارید.

سازه فلدرهاوس .معماری مدرن در اتریش

 

سالن فستیوال تیرولر (Festival Hall of the Tiroler)

این سالن فستیوال شاید در سال 1950 ساخته  شده باشد؛ اما معماری آن به قدری مدرن است که با دیدن آن شما احساس خواهید کرد که کسی از آینده دور به سال 1950 سفر کرده باشد و آن را ساخته باشد!

این سالن در اصل خانه هنر و هنر دوستان است و سالانه تعداد زیادی نمایش، اوپرا و کنسرت در آن برگزار می شود. سالن فستیوال تیرولر یکی از دیدنی ترین سازه های اتریش و  از بایدهای گردشگری این کشور است.

سالن فستیوال تیرولر

 

مرکز فرهنگی بد ردکرسبورگ (Cultural Centre Bad Radkersburg)

این مرکز فرهنگی با طراحی و ساختاری که دارد مفهومی که برای ما از فضا سازی جا افتاده است  را به چالش می کشد.
شیارها و موج هایی که در فضای داخلی مرکز فرهنگی ردکرسبورگ وجود دارد به شما احساس شنا در میان موج های دریایی نیلگون را می دهد. زیبایی معماری این سازه تنها به فضای داخلی آن محدود نمی شود،‌بلکه اشکال هندسی این سازه با سنگ های نمای چشم نوازش شایسته تحسین است.

مرکز فرهنگی بد ردکرسبورگ

تفرجگاه اسکی برناردو بادر (stone clad ski centre)

این تفرجگاه اسکی سواری که در روستای دنج اشرانز در اتریش توسط معمار ارشد شرکت معماری برناردو بادر ساخته شده است،‌ با اشکال ناهماهنگ و نمای سنگی ساخته است.
نکته جالب در رابطه با این ساختمان این است که شما هیچ هماهنگی بین اشکال این سازه پیدا نمی کنید و همین موضوع دلیل زیبایی این تفرجگاه اسکی است؛ چون از هر سو که به این سازه عجیب نگاه کنید برای شما یک تجربه جدید خواهد بود.

تفرجگاه اسکی برناردو بادر

خانه های هوندرت واسر (Hundertwasser)

فردریش هوندرت واسر یک معمار و هنرمند نیوزیلندی تبار متولد اتریش بود که سازه های خود را در حوزه مراقبت از محیط زیست طراحی و در نهایت بنا می کرد.

نبوغ این معمار بزرگ در نوع دید و افکار او بود که می شود تاثیرات آن را در سازه های بی نظیر او دید.
فردریش هوندرت واسر نه فقط در تمام سال های فعالیتش بلکه در تمام سال های زندگی اش با مفهوم غلطی که در دنیای معماری نقش بسته بود مبارزه کرد، این مفهوم غلط از منظر هوندرت واسر این بود که مردم فکر می کنند تمام سازه ها باید خط های صاف و اشکال هندسی خیلی خشکی داشته باشند ولی این معمار با شیوه خاص خود مرزها و سنت های معماری را شکست.

خانه های هوندرت واسر 1
خانه های هوندرت واسر .2
خانه های هوندرت واسر 3
1398/08/02

سفر به اتریش را تجربه کنید

تورهای مرتبط: